Inlägg från: Anonym (lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lisa)

Min 1,5 åring blev biten på dagis

Mitt barn är inget bitbarn, men ett rivbarn. Hon har rivit barn flera gånger på dagis, vid tre tillfällen samma barn. När det hände tredje gången så kontaktade dagis oss och frågade om vi kunde tänka oss att träffa de andra barnets föräldrar och om de fick berätta att det var vår dotter som hade bitit. Det är nämligen så att de har tystnadsplikt och får inte berätta för de andra föräldrarna vilket barn som har gjort något. De måste fråga om det är OK först. (det här faller ju lite när det blir stora barn som själva kan berätta vem det var som gjorde dem illa)
    Vi träffade det här barnets föräldrar och redde ut det. Vår dotter blev punktmarkerad under en period på dagis. Det är jättesvårt när barnen är små, för allt går så fort. 95% av gångerna hinner pedagogerna stoppa dem, men inte alltid.

• Anonym (lisa)

Som personaler förklarade för oss så har de tystnadsplikt, det var bara vi som föräldrar som kunde lösa dem från den.
    De får ju inte prata om barn med andra föräldrar egentligen.

Sedan kan jag tycka att allt det här med min dotter blev lite för STORT, jag menar hon var ett och ett halvt när det hände, hon förstod inte att hon gjorde de andra barnet illa, hon revs när hon blev trängd i någon situation. De andra föräldrarna konfronterade oss bla med att var det här början till att deras barn skulle bli mobbat?? LIte tidigt att prata om det i den åldern tycker jag.

Sedan är det klart att det inte var bra det hon gjorde och vi har jobbat mycket med henne hemma för att få henne att förstå att man inte gör så. Nu har det inte hänt på 1,5 år. Det är klart att hon har gjort illa något annat barn någon gång, men det är när de har bråkat om samma sak och liknande, och då har hon också fått "stryk".

Svar på tråden Min 1,5 åring blev biten på dagis