Min 1,5 åring blev biten på dagis
Mitt barn är ett bitbarn. Ett sådant där hemskt barn som ni pratar om som inte borde få vara kvar på dagis.
men hon är en helt underbar unge. Men ibland när hon blir arg blir hon så frustrerad av att inte bli förstådd att hon använder tänderna. Det händer väl inte så ofta men vid två tillfällen har de berättat för oss på dagis att hon bitit ett annat barn. Dock aldrig i näsan eller så att man fått uppsöka läkare. Vi pratar om att man inte får göra så och jag vet att de tittar till henne lite extra när de märker att hon börjar bli arg så att de kan gå in och avstyra och hjälpa henne att förklara vad hon vill. Nu blir hon snart två och det har blivit mycket bättre. Men är man liten så är man. Vissa barn är lite mer barn än andra, de har så mycket barn och personlighet och temperament i sig att ibland blir tänderna deras utväg.
Så, låt barnet gå kvar i sin dagisgrupp. Prata med personalen och fråga om det hänt förut med andra barn eller om det kanske var en engångsföreteelse. Mitt råd är att prata med personalen så att du kan känna dig trygg i att lämna ditt barn där.