• TheReLe

Min 1,5 åring blev biten på dagis

Vi har både fått reda på när Leone bitit någon och när hon har blivit biten eller klöst, om de har sett det vill säga..
    Vi har bett de ha bättre översikt över henne och barnet det gäller helt enkelt. Vi har dessutom pratat med föräldrarna till det barn hon bitit mest för att få klart om de tagit illa upp eller inte.

Framför allt är det en liten jämngammal kille som bråkar med henne och som hon bråkar med. Egentligen gillar de nog varandra,de fjantar sig för att få den andre att skratta osv, men ibland ballar det ur och de kan inte alltid hantera sina känslor, så vi har sagt till förskolelärarna att de får ha de två under uppsikt och inte lämna de ensamma. Min sambo tar mer illa upp än mig och kan bli jättearg(på pedagogerna INTE barnet eller dess föräldrar), medans jag mest känner att det är sådant som sker så snabbt att man inte alltid kan styra det.

Tycker oxå det ser jättefult ut när hon blivit riven eller biten och man får en liten klump i magen, men så har jag sett hur tuff hon är ibland mot andra (framförallt sin syster) och där man får gå in och ingripa, så hon är lika god kålsupare hon med...

Svar på tråden Min 1,5 åring blev biten på dagis