Inlägg från: Anonym (hejhopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hejhopp)

Min 1,5 åring blev biten på dagis

Anonym (Ledsen) skrev 2009-02-25 10:10:02 följande:
    Ville bara berätta att jag fått reda på vem som bet nu, en släkting som hämtade det barnet sa det till mig. Det barnet är väldigt tyst och inåtgående, talar inte någon svenska hemma utan ett annat språk. Så min tanke är att barnet uttrycker sig så för det inte kan göra sig förstådd på något annat sätt.. är tyst tyst och sen exploderar sas. Så går mina tankar iaf.
    Oftast är det just så... Att barn biter (eller slåss) för att dom inte hittar orden. Vi vuxna ska hjälpa dom förbi det genom att ge dom orden och verktygen till att kunna uttrycka sig.
    Hoppas du släppt det här nu ts (inte läst hela tråden), det är ingen katastrof att ens barn blir bitet.
  • Anonym (hejhopp)
    Rilliana skrev 2009-02-20 10:53:32 följande:
    Min dotter blev biten på dagis för några månader sen. När jag hämta henne så sa hon direkt "mamma ****** bet mig !!" och visa upp ett stort märke av tänder på armen. Då sa personalen "ja **** bet henne" där var det inga problem att bekräfta vem det var som bitit henne.
    Fel fel fel, av personalen. Dom kan bli anmälda för det. Som någon skrev innan, så har dom tystnadsplikt.
  • Anonym (hejhopp)
    Anonym (Ledsen) skrev 2009-02-25 10:49:52 följande:
    Det där med misshandel var en reflektion.. ville ventilera, något som är omöjligt utan att såna som du ska hoppa på å börja predika hej vilt. Jag VET att barn bits på dagis och jag VET att olyckor händer.. jag är inte dum. Men jag är ensamstående med min dotter, blev att stort projekt bara att ta sig till sjukhuset, väl där fick jag vänta i två timmar. Det var sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle söka akutvård pga att människobett alltid ska behandlas med antibiotika. Kl 22 kom jag hem från akuten pga all väntan där. Min dotter kommer troligtvis få ett ärr pga att bettet var djupt, så kom INTE å säg att det är en skitsak. Anonym (CV) skrev 2009-02-25 10:43:29 följande:
    Skitsak är det inte men det är ingen större sak heller. Sånt händer hela tiden.
    Om man vill att ens barn ska växa upp utan några ärr så är det mest säkrast att hålla dom hemma dygnet runt fram tills dom är vuxna...
    Barn får ärr, även om det många gånger sitter på mindre snygga ställen så är det så. Har själv ett ärr från när ett barn bet mig i kinden när jag var liten men inte lider jag av det precis.
  • Anonym (hejhopp)
    Anonym (Ledsen) skrev 2009-02-18 11:58:56 följande:
    jag är helt förkrossad.. känns jobbigt att titta på henne, gör så himla ont i mig. Vad gör man i en sånhär situation? Hur ska jag våga lita på personalen igen?
    Tycker du inte själv att det är att förstora upp att skriva så? Att det är jobbigt att titta på henne och att du inte vågar lita på personalen?
    Det anser iaf jag är att förstora upp.
    Du ville ha folks åsikt, det är min åsikt.
    Verkar vara en återkommande grej här på FL, att folk skriver trådar men bara för att få medhåll. När andra tycker annorlunda kan man inte ta emot det.

Håller med Anonym(CV), finns mycket värre saker som barn kan råka ut för.
  • Anonym (hejhopp)
    Anonym (Ledsen) skrev 2009-02-25 11:07:55 följande:
    Jag har släppt det! Men om det händer igen kommer jag på allvar ifrågasätta om jag ska ha henne kvar där. Det var som sagt inte ett litet bett. Anonym (hejhopp) skrev 2009-02-25 10:46:39 följande:
    Tycker du ska läsa inlägg #44, det säger en hel del om hur det är i förskolorna just nu.
  • Anonym (hejhopp)

Ja, jag är förälder och har varit i liknande situation själv ett par gånger. Och nej, jag skrattade inte åt det men jag blev inte helt hysterisk/förkrossad heller. Jag åkte till läkaren med mitt barn och fick det åtgärdat. Pratade med personalen (som redan var underbemannad) och bad dom försöka hålla koll på det bitande barnet.
    Det hände någon gång till men det är som en annan skrev, med dagens stora barngrupper och för få personal så är det omöjligt att hålla reda på alla barn hela tiden samtidigt.
    Dom gjorde vad dom kunde, det räcker för mig. Litar på dom till hundratio procent.
    Om du ska klaga så klaga på kommunen/politikerna/företaget som har förskolan, inte på personalen.

• Anonym (hejhopp)
    Anonym skrev 2009-02-25 11:17:50 följande:
    Anonym (hejhopp) skrev 2009-02-25 11:05:50 följande: Förstora upp och förstora upp?? Jag hade nog reagerat precis likadant! Visst fan gör det ont att se att ens barn har blivit sakadat på det sättet!
    Klart att det gör ont, har som jag skrev ovan varit i liknande situation själv.
    MEN, barnet mår inte bättre och blir inte lugnare av att mamma ser medlidsamt/ledset på det.
Svar på tråden Min 1,5 åring blev biten på dagis