Det är lite som politisk aktion. Visa vem man är, få acceptans, vara öppen om sin läggning, bli "större", bli starkare, bli tillsammans, få gemenskap. Om man är stor grupp då hotas man inte länge. Jag skulle vilja bevisa till heteropersoner med fordomar att vi är helt normala människor med liknande behov, såsom kärlek, närhet, ömhet. Jag vill uppnå den nivå i samhälle där man kan gå med sin flickvän/pojkvän (samkönad partner) och inte vara rädd att kramas och kyssas. Där man ska inte känna sig utanför p g a sin läggning. Där man kan skaffa barn utan att bli diskrimenerad p g a sin läggning. Om man visar vem man är då märker andra att vi faktiskt finns och att vi är normala. Då försvinner också fördomar om hbt personer. Bara om man ta en titt tillbaka i tiden hur såg hbt situationen då och gämför med dagens situationen, och vad och vem och hur och varför förändrades situationen? Jo, de som äntligen blev trötta att känna sig utanför och började helt enkelt visa vem de är och kräva livet på samma vilkor. Det är de människor som vågade att ställa upp sig och bara vara som de är. Det är just de som gjorde det lättare för oss idag att vara hbt. Respekt för de och man får aldrig glömma de. Men resultatet fortfarande inte riktig den som man önskar sig. Det är fortfarande pågår diskriminering mot hbt och detta är bara brist på information och kunskap som skapar fordomar. Därför är det bra tycker jag att fortfarande "uppdatera" samhälle med syn på hbt personer, så att man får riktiga resultat. Alltså man måste tala om och visa om man finns för att bli en del av samhälle, och leva på samma vilkor. Dessutom som jag tidigare skrev det är otroligt bra stöd för de som är fortfarande i sin "komma ut" processen. Man kan inte bara säga, de som Kommit ut har kommit ut och de som inte vågar att göra det det är liksom upp till de. Man ska ta hand om varandra och hjälpa till varandra, stödja varandra tycker jag. Genom det får man det bästa resultatet. Om man struntar i varandra då blir det ingen bra av det.
Vill påpeka att det är ingen tvång och det är bara min idé.