• Mejann

    Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (10:an)

    En ny tråd att snacka i.

    Våra små:
    LindaLii...3/8-06 Max, 22/4-08 Hugo
    Linnie78...13/8 Albin
    AL25...15/8 Alexander, 8/10-08 Theodor
    Neela...19/8-06 Max, 3/7-08 Neo
    Bäbistokig...20/8 Leah
    Skytten75...21/8-06 Isabelle, 22/7-08 Nellie
    Mimmiliten...25/8 Louise
    Memlon...26/8 Philip, Nummer två BF 13/2-09
    Mejann...26/8-06 Arvid, Nummer två BF 4/5 -09
    Morre...31/8 Selma
    Danielaa...31/8 Caspher
    Smurfbaby....3/9 Axel, Nummer två BF 6/3-09
    Marycow...3/9-06 Stella, 2:an BF 27/5-09
    Batgirl...4/9-06 Ella, 25/10-08 Nova

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-03 22:04
    Uppdaterar med de senaste tillskotten i tråden

    Memlon...26/8 Philip, 25/2-09 William
    Smurfbaby...3/9 Axel, 21/3-09 Elias

  • Svar på tråden Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (10:an)
  • memlon

    Här händer ingenting!
    Så några knep.... nä tyvärr marycow
    Va hos bm i måndags... låga hjärtljud (120). Det är ju inte så lågt men hon reagerade eftersom Philip var så påverkad i "övertiden" pga av låg fostervatten mängd. Så jag blev skickad till ultraljud.
    Där såg läkarn att fostervattenmängden började tryta. Absolut ingen fara ännu men det va så dom ville ha det under kontroll. Så idag kl 9 ska jag till Östra på nytt ultraljud.
    Får ju erkänna att jag va uppe hos mamma i tisdags och fick en ctg övervakning. Överläkaren godkände kurvan så det kändes väldigt skönt att veta att bebben mådde bra.
    Så idag får vi se vad dom säger... är det lägre mängd så blir jag väl igångsatt igen!
    kram på er

  • Skytten75

    memlon: Hoppas bebisen vill komma ut själv snart så du slipper bli igångsatt. Lycka till!


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • marycow

    memlon: Lycka till nu och hoppas att det sätter igång av sig självt!! Vet inte vad som är värst: att gå länge över tiden eller att bli igångsatt?? Vi har ju båda gjort bägge delarna och inget var ju att föredra!
    Du och maken får väl ta ett par vändor mellan lakanen Inte för att det hjälpte oss, men det ska ju tydligen vara en effektiv metod för många T o m barnmorskan tipsade om det

    Vi misstänker förresten att vi har vattkoppor på g här...

  • memlon

    Ja... igångsättning blir det.
    Det har inte nybildats något nytt fostervatten!! Märkligt!
    "tappen" hade knappt börjat mjukna... på en skala mellan 0-10 va den en 2:a sa läkarn.
    Ska tillbaka till östra på lördag morgon för ctg.
    Och sen ska jag in på måndag morgon kl 8.00 för igångsättning.

    Självklart önskar man nu att det skulle kunna sätta igång av sig själv nu i helgen.... men, men.
    De där mellan lakanen ja... funkade inte sist o nu vet jag inte ens om jag vill/vågar :-O
    Nu kan man passa på att pyssla lite i helgen.. bädda säng o vagn. Har sytt nya gardiner idag till vardagsrummet.

    Har era små fått åka pulka idag? Ser att det snöar fortfarande.. så mysigt. Philip hade åkt på dagis idag. Får hoppas att det ligger kvar imorgon em så vi hinner åka lite med honom oxå.

  • AL79

    Lycka till Memlon.


    Mamma till Alexander 060815 och Theodor 081008
  • neela

    Lycka till Memlon.
    Vi var ute o lekte i snön länge igår men inge pulka blev det men får se kanske idag.

  • Skytten75

    Vi ska till ÖF snart det få bli att åka pulka i eftermiddag. Det snöar mer nu.

    Isabelle har inte gått på dagis på 4-5 v pga magsjuka och vattkoppor som går runt där. Vill inte att Nellie ska få det ännu.


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • neela

    Gud vilket vinterväder vi fått nu då. Tänkte försöka ta mig ut o åka lite pulka efter lunch.

  • Smurfbaby

    Lycka till på måndag Memlon!
    Själv har jag 2 veckor kvar till BF men det kan mycket väl bli en till igångsättning här också...

  • marycow

    Lycka till memlon!!! Vi håller tummar & tår!
    Och det samma till dig Smurfbaby!!!

    memlon: vad säger din mamma om oddsen för att det inte ska komma igång av sig självt med nr 2 om man gick över och blev igångsatt första gången? Är det större "risk" då?

Svar på tråden Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (10:an)