Inlägg från: Dolphingirl |Visa alla inlägg
  • Dolphingirl

Tips inför bilresa till Sälen

Vi ska åka till Hundfjället om ca 2 veckor med bil. Jag känner att jag skulle behöva lite tips på vad jag kan göra för att underlätta själva resan för vår lille. Han är 7 månader.

Först funderar vi på ifall vi ska byta ut babyskyddet och göra med en större bakåtvänd stol. Han har en bra bit kvat för huvudet i babyskyddet, men det är trångt för benen. Vad tror ni?

Vad är praktiskt att ha med sig på resan i matväg till honom förutom grötpulver och varmvatten i termos?

Berätta gärna om era erfarenheter av långa bilresor med era små.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • Svar på tråden Tips inför bilresa till Sälen
  • Dolphingirl
    Batseba skrev 2009-02-18 22:29:57 följande:
    Vi ska oxå åka dit om ca 2 veckor Jag har oxå funderat på vad som ska med, men får bli lite roliga leksaker, välling, yoghurt kanske och en påse majskrokar. Min dotter älskar dom!! Om det är trångt för benen hade jag bytt babyskyddet.
    Men va kul! Vi ska till Hundfjället v 10? Var ska ni?

Ja majskrokar har jag tänkt, de gillar min son med.
  • Dolphingirl

Vi hade tänkt starta ca kl 6 så då har vi förhoppningsvis minst 3 timmar att köra innan det är dags att vakna för dagen och ha frukost (för lilleman då vill säga).

Bara hoppas att det inte blir allt för tjockt med trafik i Sälen med tanke på att det är Vasaloppet dan efter. Känns inte så kul om det blir bilkö för då är det inte så lätt om lillen blir gnällig. Annars är det ju lätt att stanna på första bästa och gå en liten runda.

Svar på tråden Tips inför bilresa till Sälen