• Hanna36

Men hallå.. ska man inte ha täcke till bebis??

Jag frågade på BVC då jag fick mitt första barn (2003), och de sa att man absolut inte ska ha täcke till barn under 1 år. det är pga kvävningsrisken, och att det kan bli för varmt.

• Hanna36
    pepsimax82 skrev 2009-02-25 20:23:56 följande:
    Hur är det med kudde då? Ska man använde kudde i säng o vagn el hoppa över det?
    Kudde ska man ha från dag 1.
  • Hanna36
    chibaby skrev 2009-02-25 19:10:59 följande:
    Nu har jag inte kollat igenom alla 6 sidor så kanske detta redan varit på tapeten :) men jag undrar om man heller då inte skall ha täcke när man är ute med de små i vagnen?? & skall man isf ha typ 3-4 filtar istället för att få samma värme som täcket skulle kunnat ge?Jag känner mig lite tagen på sängen över det här snacket om täcken eftersom så många säger att de använder ett.
    men de har ju overall på sig, då behvöer man ju inte massa filtar eller täcke.
  • Hanna36
    chibaby skrev 2009-02-25 20:56:46 följande:
    Det beror nog på vilken tid på året man menar - och kanske var man bor, jag vet inte om jag skulle klä min spädis i enbart overall & lägga i vagnen med nån filt, bor i Umeå och här har det varit superkallt en lång tid, allt från -15 till -27 :SMen den som lever får se :)
    Ha,ha, ja det har du rätt i! Så långt tänkte jag inte ens..Generad
Svar på tråden Men hallå.. ska man inte ha täcke till bebis??