• MaryD

Fejkbröst

zilja skrev 2009-02-24 16:23:11 följande:

att ma nsäger att man fixar sina bröst för sig själv & ingen annan är lögn . för alla har ett ideal i psyket , att man ska ha bröst annars känenr man sig inte kvinlig m.m. Vad säger att stora bröst e kvinnligt??? Jag tycker dock att det ser äckligt ut med stora bröst . . .
    Vem har sagt nånting om stora bröst?
  • MaryD
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-02 08:39:28 följande:
    Det handlar inte om att duga!Det handlar om att man kanske har tex som i mitt fall gått ner och upp mycket ivikt och kroppen blivit förstörd på det sättet.Det som är synd e att vi kvinnor e så bra på att klanka ner på varandra istället för att stötta varandra.Jag struntar väl i vad andra andra anser om min kropp det e inte det man e ute efter .. jätte många tycker jag e snygg o fin som jag e nu ..ialf med kläderna på.Men jag vaknar varje dag och vill knappt se mig i spegeln för skinnet hänger på magen o brösten e total förstörd .. varenda magmuskel i borta så jag inte kan hålla upp ryggen rakt. Jag tackar gudarna för att plastikkirurgerna finns!I Juni har jag nya bröst o ny mage och det kommer bli e befrielse för mig
    Grattis till dig! Va roligt...du kommer bli supernöjd, tror jag
  • MaryD
    JeBi skrev 2009-03-02 09:16:12 följande:
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
    Amen.
  • MaryD

Gudskelov, säger jag bara, att jag:

* inte har några döttrar, utan istället två söner.

* förstorat brösten endast för att jag själv kände för det.

* att de INTE ser ut som Pamela Anderssons bröst och är "runda och står rakt ut oavsett min ålder" (det finns ingen som skulle kunna se att jag har förstorat brösten, det syns helt enkelt inte om man inte går i extrem närkamp och snokar upp två små ärr ).

* inte har "lagt ut flera tusentals kronor" på brösten, då det är någon annan som betalat dem åt mig.

Jag tillfaller alltså inte detta sorgliga patrask som ständigt är så hett diskuterade
    Gudskelov!!

• MaryD

Kanske någon kan starta en omröstning där vi med förstorade bröst kan få rösta om vi haft dessa retucherade Slitzomslag som förebild, om vi haft en önskan om att op mega-dunder-bröst som gör att vi trillar framåt på näsan eller om vi helt sonika har op oss för att få den storlek på brösten som den - enligt undersökningar - medelsvenska kvinnan har.

I denna omröstning kommer förmodligen framgå att endast ett fåtal kvinnor ( om ena någon öht) haft med sig en bild på Pamela till kirurgen.

• MaryD
    stjärnströssel skrev 2009-03-03 08:58:26 följande:
    Jag tycker man visar sina döttrar fel budskap om vad som är viktigt här i livet.ett par snygga tuttar är för mig inte viktigt.Bättre att dum funkar att amma med
    Man kan amma med op rattar också.
  • MaryD
    stjärnströssel skrev 2009-03-03 08:59:36 följande:
    o att man är en trevlig glad prick med 50 000 som säkerhet på banken el som man kan ge sina döttrar när dom flyttar hemifrån!
    Men är det okej för dig då att op sig om man redan lyft fram, bejakar och lärt sina barn vad som är viktigast i livet: att vara en bra människa, vara snäll mot andra, stå för vad man tycker osv?

Och om jag på banken redan har ett varsitt konto till mina söner där drygt 100 000 kr väntar dem den dag de flyttar hemifrån?

Man kan ju faktiskt vara en bra människa m.m (och lära sina barn att vara detta), ha mkt pengar på banken OCH ha gjort valet att op sig. Det ena utesluter ju inte det andra.
  • MaryD

(får i tysthet stor lust att slänga ut en bild på mina bröst och även en video där jag dansar och stutsar omkring, så dessa enkelspåriga människor får se att allting inte är svart eller vitt, att op bröst minsann kan hoppa och flyga som icke op bröst)

• MaryD

Jag tror att betydligt fler (bl a flera av dessa "motståndare") skulle göra en op (eller fler) om möjlighet gavs. Om de fick pengar till det.

• MaryD
    MaryD skrev 2009-03-03 09:05:16 följande:
    Men är det okej för dig då att op sig om man redan lyft fram, bejakar och lärt sina barn vad som är viktigast i livet: att vara en bra människa, vara snäll mot andra, stå för vad man tycker osv?Och om jag på banken redan har ett varsitt konto till mina söner där drygt 100 000 kr väntar dem den dag de flyttar hemifrån?Man kan ju faktiskt vara en bra människa m.m (och lära sina barn att vara detta), ha mkt pengar på banken OCH ha gjort valet att op sig. Det ena utesluter ju inte det andra.
    Fick inget svar här...
Svar på tråden Fejkbröst