• MaryD

Fejkbröst

Finns det någon tråd där kraftigt överviktiga kvinnor ifrågasätts?

• MaryD

Ska leta upp siffror på hur många det är som av medicinsk orsak lider av fetma. Tror det är någonting många skyller på (INTE ALLA), för att man inte orkar ta tag i sin vikt och göra någonting åt den.

Nåväl, skit samma, det är inte vad denna tråd handlar om.

• MaryD

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:45:34 följande:

Finns jättemånga som lider av fetma på medicinsk grund och jättemånga som inte gör det. Så att jämföra bröstförstoringar och andra skönhetsingrepp med fetma går inte oavsett då dom flesta skönhetsop inte har en medicinsk bakgrund.
    Men du skiljer väl på de som op sig pga dåligt självförtroende och de som har bra självförtroende men ändå väljer att "lägga sig under kniven"??
  • MaryD
    Myrtille skrev 2009-03-03 10:24:00 följande:
    Jag förstår inte parallellen?För övrigt:Vad tänker du spontant om detta?images.google.se/images&hl=sv&gl=se&q=bu...
    Jag är inte påläst för fem öre om halsringar.
    Men min spontana tanke - som du frågar efter - är att dessa ringar väl sätts på av föräldrar redan i tidig ålder, och fortsätter sättas på vart efter de får plats.
    Skulle mina föräldrar tagit mig till en kirurg (eller själva op mig) för att förstora brösten när jag var 2-3 år skulle jag tycka det var skandalöst och barnmisshandel.

Så är dock inte fallet, utan jag har som vuxen människa själv tagit det beslutet.
  • MaryD

"...man får för sig..." "...är bättre än..." ??

Det är väl upp till var och en - oavsett ålder - att tycka som man vill. Du (med många andra) tycker att det är nåt man får för sig och att det ena är bättre än det andra. Sen finns det de som tycker tvärtemot. Alla tycker ju olika.

• MaryD
    Kopparkruka skrev 2009-03-03 18:27:04 följande:
    Varför försvann halva mitt inlägg? :(Jag kom hem från kliniken idag. I mitt garantiblad står det följande: "Alla incidenter registrerade sedan 1994: < 1.7 promille"Det är lika med 17 personer utav 10 000 personer som fått svåra problem!Att låta operera min bröst har varit det bästa val jag gjort. Jag är supernöjd, och jag slipper skämmas för mina medfödda missbildad bröst mer. Storleken är perfekt till min kropp och ingen kommer att kunna märka att jag någonsin opererat mig. Mitt val, min kropp.
    Grattis
  • MaryD

Men har det här kommit att handla om "motståndarnas" oro för vår fysiska hälsa? För risken att vi stryker med under eller som en konsekvens av vår op?

I så fall får jag tacka för omtanken.

• MaryD
    TessaS skrev 2009-03-04 08:16:17 följande:
    Jag skulle tro att anledning till att du aldrig sett en "naturlig" bröstoperation är att de inte syns... Jag vet flera som opererat som jag inte ens anat har gjort det förrän de berättat. Och det är ändå människor som jag tränat och duschat ihop med.Grejen är väl också att du inte BEHÖVER förstå. Om du inte känner att du vill operera tuttar eller mage så är det helt ok, men kan du inte försöka inse att inte alla göra det för att bli blonda bimbos på TV eller i tidningar? Någon har gått ner 50kg och har fått två platta ica-kassar till bröst. En annan har knapp myggbett och vill ha lite kurvor. En tredje har helt olika storlekar och vill jämna till dom för att slippa fylla ut bh:n Det betyder inte att man är ett offer. Visst finns det såna som "missbrukar" möjligheterna med skönhetsoperationer, men jag tror de är väldigt få. Det är lätt att servera moralkakor till höger och vänster, men jag tycker det är mer sorgligt att man känner ett behov av det, än att någon vill få fina bröst.
    Amen och prisad vare Gud i höjden

Sitter i soffan och kokar, men orkar inte svara på alla korkade, "jag kan bara se världen i svart och vitt"-inlägg.
  • MaryD

*tar en näve popcorn av Bellagio och proppar munnen full för att hindra orden från att komma ut*

• MaryD
    matilda87 skrev 2009-03-04 15:50:43 följande:
    Men tänk te.x om någon som fött barn, som tidigare haft stora bröst och efter graviditet + amning fått riktiga häng bröst? Det kanske inte är så roligt och personen kanske inte känner sig lika "fin" i det skicket, är det FEL att vara missnöjd med sina bröst då, och eftersom det GÅR att fixa till dom, varför är det fel att göra det då?? Eller om man har supersmå och inte alls känner sig kvinnlig i det, varför är det då fel att göra dom större ? Man behöver ju inte göra två fotbollar, utan det räcker kanske med en b-c kupa.. ?? Är det så jävla fel det ?!
    B eller C-kupa? Nej nej nej, det vet du väl att alla tjejer som gör bröstförstoring slänger fram en bild på Pamela Andersson till kirurgen!!

• MaryD

Märkligt att detta ska sticka så i ögonen på en del folk (läs tjejer). Många "motståndares" ordval skvallrar om nånting helt annat än den påstådda oron för deras döttrar.

• MaryD
    matilda87 skrev 2009-03-05 18:30:33 följande:
    MaryDMen ursäkta!!! hur vet du att ALLA slänger fram en bild på henne hahah!!!jag har fleera kompisar som gjort sina bröst, och dom syns knapp att det är gjort och dom hade då VERKIGEN inte med sig någon bild p Pamela Anderson ! hahasnacka om att dra snabba slutsatserSjälv ska jag göra en brösoperation, efter att ha ammat 2 barn så är jag lika med platt, vilket jag inte var tidigare så vaför inte ändra det då om jag kan och vill det ?! och det du vad,, jag ska göra en C kupa, och har då INTE med min någon bild på Pamela Anderssons äckligt stora tuttar kan ja ju tala om för dig ;) HA
    Jag tror dig inte! Jag VET att du har en bild på Pamela under kudden...en på Silvstedt också Jag tror att du i detta nu faxar över dem till en plastikkirurg
Svar på tråden Fejkbröst