• lillVilja

    skrapning

    Gör det ont och hur mycket blöder man efter en skrapning?

    Förstår det är inviduellt men jag vill veta era erfarenheter av det hela.

    Tack


    Emelie och Max i mitt hjärta!
  • Svar på tråden skrapning
  • sessan63

    Vid en skrapning blir du sövd så du känner ingenting och efteråt känns det inte värre än möjligen lite mensvärk,likadant med blödningen.

  • SanneS

    gjorde inte ont eftersom man (som sessan63) skriver är sövd. gjorde inte ont efteråt heller. jag blödde i knappt en vecka efteråt. dock var jag jättetrött och något groggy efter att ha varit nedsövd.

  • Melanie

    Det gör absolut inte ont eftersom man som sagt är sövd.
    Jag gjorde en skrapning i lördags och jag tyckte att det sved ytterst lite där nere när jag vaknade, men sen har jag inte haft ont på nåt sätt. Blöder väldigt lite också, men det kanske kan komma mer sen...jag är ju bara inne på 5e dagen efter så...

  • Asslas

    Låter ju betryggande... Är väldigt nervös för min planerade skrapning nästa vecka.

    Men jag är mest nervös för det här med att sövas. Lite smärta kan jag ta, men gillar inte det där med att sövas...

  • Odling
    Asslas skrev 2009-02-27 16:05:42 följande:
    Låter ju betryggande... Är väldigt nervös för min planerade skrapning nästa vecka. Men jag är mest nervös för det här med att sövas. Lite smärta kan jag ta, men gillar inte det där med att sövas...
    Förstår att du är orolig! Jag har också gjort en skrapning, var väldigt rädd för att bli sövd men såhär i efterhand var det inte alls farligt. Bara "sov så gott", och "nu är det klart". Som en blinkning. Fick bra smärtstillande tror jag, för jag hade inte alls ont efteråt.
    Jag var rädd att jag skulle dö, och det sa jag till narkospersonalen som lovade att de skulle hålla bra koll på mig så jag inte dog :o) Låter rätt fånigt i efterhand, det är väl klart dom kollar så man inte dör liksom, men för mig kändes det väldigt skönt att få den bekräftelsen.
    Stor kram till dig!!!
  • lillVilja

    Tack för svar! Det gick fint och jag hade itne alls ont efter, precis som ni skrev. Jag bara somnade och vaknade och fick gå hem på en gång. Har knapt blött alls efter heller.

    Skönt att ha det gjort och nu ska vi gå vidare i livet, förhoppningsvis inkluderar det flera barn! {#lang_emotions_laughing}


    Emelie och Max i mitt hjärta!
Svar på tråden skrapning