Inlägg från: Karin och Matilda |Visa alla inlägg
  • Karin och Matilda

Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!

Åh vilken bra tråd för mig

De sista två-tre nätterna har lillan vaknat en gång o vart vaken 1,5-2 timmar,
    hon har haft lite, lite feber ett par dagar. Inatt hade hon även bajsat (det har hon aldrig gjort på natten innan) och i morse när jag skulle byta hade hon bajsat igen, då var som vatten.
    Då började jag misstänka tänder (hon är sex månader o har inga än) men jag har inte satt det i samband med att hon vaknar på nätterna förräns jag läste här.
    Tror ni att jag kan ha rätt?
    Hon är inte ledsen när hon vaknar, hon bara ligger o pratar som vanligt.
    Hon har dessutom svårt att ligga still i sömnen o hamnar på alla konstiga håll i alla konstiga ställningar

• Karin och Matilda

Hur långt tid brukar det ta från att dom börjar med detta tills tänderna kommer o finns det något jag kan göra för att underlätta?
    Har testat kalla bitringar, men jag tror inte hon fattar riktigt

• Karin och Matilda

Okey, tack.
    Jag ska testa att kika när hon vaknat.
    Annars tänkte jag på att ge henne smörgåsrån eller nåt sånt att tugga på, om det nu kliar?
    Tror ni det gör någon nytta?

• Karin och Matilda

Usch, i natt har lillan verkligen hållt igång. Hon sov kanske två-tre timmar o vaknade sen med ett gallskrik, sen skrek hon så länge hon inte fick vara i våran famn. Efter kanske 1,5 timme somnade honom, för att vakna en halvtimme senare med ett skrik igen. Samma visa igen i två timmar innan hon somnade om. Då hade hon fått alvedon o sov sen resten av natten.
    Idag är hon kinkig, men det kanske är p.g.a trötthet?
    Hon äter dåligt ocså, kan det ha med tänder att göra tro?

• Karin och Matilda

Vi ger inga nattmål egentligen, hon har inte ätit på natten på länge. Men inatt så försökte jag faktiskt med ersättning. Hon fick i sig litegrann.
    Men jag vill ju helst inte vänja henne vid nattmat heller...
    Men ska hon fortsätta vara vaken så här så måste hon ju få mat.

Svar på tråden Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!