Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!
Här är det just nu exakt så som ni beskriver: Gnäll, gnäll, ILLVRÅL, krumbuktar, kastar sig, vrider sig, GRÅTER förtviiiivlat, gnuggar (idag gjorde han det) örat, får inte borsta tänderna, VÄGRAR nappen som han nästan blev besatt av och ville ha jämt ett tag innan detta började. Ibland vägrar han flaskan, bajsar så fruktansvärt löst så det är otäckt.....Sover dåligt och vaknar skrikandes, dregglar och nu till råga på allt har han fått hosta och rossel i halsen.
Det verkar som han har allt utom feber.
Ser ingen mer tand än en liten liten som sticker upp i nederkäken brevid de mittersta (han har totalt 7 tänder - fyra uppe och tre där nere nu) - men jag misstänker att det kommer någon /några fler - kanske hörntänder eller de bredare upptill. Han har inte varit så HÄR när han fått de andra.
Jag är som ett nervvrak här. Det har hållt på i 5 dagar bara och ser inte ut att klinga av än. Min sambo var hemma själv med honom i fredags när jag var på frissan och ringde och sa "nu fattar jag vad du menar med TOKUTBROTT - INGENTING passar honom -han skriker som besatt i 20 minuter typ- sen provar man om hela raddan med ny blöja, mat, vatten, sova, bära, mm och sen helt plötsligt tar han vatten och blir som en annan unge helt glad som om inget har hänt"
Jag har börjat ta Panodil suppar både på dagen och natten nu för det verkar ge lite lindring. Ska köpa Flytande Ipren också för det är ju inte så kul att ta supparna på natten och man ska hantera skrikande panik-barn på skötbordet.
Här är dock lite information jag hittat som ni kan tänka på (jag har sökt varje dag om detta för jag fattade inte varför han vägrade nappen helt plötsligt.
Nappar och flaska kan de vägra under den här tiden- sugandet ökar blodtillströmningen till munnen - det vill säga: det gör ondare då. Ge välling i pipmugg om det går.