Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!
Berätta eran version om hur ni tyckte det har varit jobbigt?
Berätta eran version om hur ni tyckte det har varit jobbigt?
Oj va roligt att många hänger på här lungnande att höra att fler har det som vi. Våran grabb fick sina 4 första då han var 8-9 månader alla inom en månad. Vi sov jätte oroligt allihop. Han vaknade titt som tätt sen sov han i ett par veckor någolunda men nu har vi hållit på i en vecka igen men men det lyser vit i genom tandköttet så vi får väl se nu då om det kommer nåt mer.
Man blir och fundera så jätte mycket! TÄNK fal det inte är tänderna?
Har dom ont?
När skall man ge värkmedecin?
Är dom hungriga?
Är det öronen?
Är det nått dom ätit?
Har dom knip?
Ja det finns oändliga frågor
ÅÅÅHHHH man blir tokig.
Vi har också funderat skall man gå till metoden att sova bättre på natten? (kan ju ta upp till 2 veckor)
Eller skall vi fortsätta som vi gjort.
Somnar vid ammning eller i famnen.Vaknar efter 1/2-1 timme,lägger ner honom i sängen tillbaka somnar om. Vaknar igen efter 1-2 timmar då brukar det va kört. då får vi ta upp honom, vi går och ser på tv då somnar han. Tillbaka i sängen (med oss) vaknar 3-4 då ammar jag (frågan e han hungrig?). sover till 5-6 ammar igen för att få sova lite till. Runt 8 är det en ny dag och då är vi hur pigga som hälst.
skorpor gillar lillkillen här.
Har era barn tagit sig mot öronen då tänderna e på gång?
Här kommer han också till ro med ammning men jag vill inte amma mera på nätterna.
242: Man kan nästan säga att övre tänderna framme är dubbelt så breda som nedre framme.
räknar du den där 6.ans välling till nattmål eller morgon?
mamma till lilla skrutt: Hur menar du krånglar på nätterna?
lite som om jag får en känsla av att vi sitter i samma sitts?
242:Jo förlåt jag menade dig. Jag skulle vilja så sluta på nätterna att amma(han vägrar flaska och napp). Enligt många så skall han ju klara sig natten igenom för han äter så bra på dagarna.
Men det är där man får dåligt sammvete sen, skall man försöka få bort nattmålet om det är tänder på väg? Att det liksom inte blir för mycket på en gång.
242: Jag tycker det är lite sent att börja införa flaska faktist. Han dricker så bra från glas och pipmugg. Och att ge nått annat istället för ammning är bara att innföra en annan vana. Om det nu är att jag bestämmer mig för ATT NU ÄR DET SLUT så blir det nog lite skrik i såfall och pappan får sitta uppe och se på tv
Ni ger inget nattmål då?
Dom är som natt och dag kan man ju lugnt säga.
Är så glada och nöjda på dagarna
Här har vi sovit jätte bra nu fast den 6:e tanden har kommit.