Inlägg från: Fille Fjonkan |Visa alla inlägg
  • Fille Fjonkan

En öm knöl!

I morse just när jag vaknat fann jag en öm knöl direkt nedanför bröstbenet! Jag förstår inte vad det kan vara

Den sitter som sagt nedanför bröstbenet, strax under där de nedersta revbenen möts. Den känns ungefär som toppen på en armbåge, rund och hård, ca 2 cm i diameter. Den är en aning öm när man tar på den. Kan det vara bröstbenet som sticker nedanför revbenen? Kan det bli lite svullet? Kan det bildas brosk där utan att man slagit i e dyl?
    Hjälp, jag är lite nervös! Vad kan det vara?

• Svar på tråden En öm knöl!
  • Fille Fjonkan

Ingen som känner igen detta eller vågar sig på en gissning?

• Fille Fjonkan

Tack för ditt svar! "Min knöl" är så hård att jag inte tror det kan vara fett. Jag vet verkligen inte vad det kan vara. Kanske jag ska uppsöka en läkare. Jag är bara lite orolig att h*n ska tro att jag är en komplett korkskalle Eller en fullfjädrad hypokondriker

Jag väntar ett par dagar...

KRAM!

• Fille Fjonkan

Mazzi: Är det så? Det låter strålande! Jag kände efter på min 2-åriga son för att se var hans bröstben slutade, men han var så kittlig att jag inte kom fram till något

Jag ska sluta trycka och se om det känns mer normalt om ett par dagar...

Tack för ett lugnande svar!

Kram!

• Fille Fjonkan

Griggan: Jo, men det här är ju inte i brösten direkt utan nedanför bröstbenet. Det vore mer än bara lite pinsamt att gå dit och få höra "Grattis, du har hittat ditt bröstben!", typ

• Fille Fjonkan

*fnissar lite förläget*

Dayna Lee: Ja, den sitter i mitten (kanske en liten, liten aning åt vänster) och det känns som ben, som armbågen ungefär, fast inte lika utstickande förstås.

Det som gjorde mig lite nojig (jag börjar känna mig mer generad än orolig nu ) var att den är nedanför stället där revbenen möts. Precis nedanför, dock. Jag trodde bröstbenet slutade där revbenen slutar.

• Fille Fjonkan

Mycket stilig karl!

Det var ju inte att ta miste på att bröstbenet fortsätter en bit nedanför revbenen! Nu är jag lugnad

Tack alla snälla människor!

• Fille Fjonkan

En utmärkt jour är ni!

De Hex: Den sticker inte direkt ut och den är en aning ruckbar (nu var jag ju faktiskt tvungen att trycka lite till ) och jag är nu övertygad om att det faktiskt är mitt bröstben jag plötsligt hittat vid 33 års ålder Tack för ditt svar!

• Fille Fjonkan

De Hex: Jag ska berätta en i detta sammanhang väldigt pinsam "hemlighet" för dig; Jag är USK/MSK Lite förmildrande omständighet kanske kan sägas vara att jag som bäst håller på att byta branch (när jag inte är mammaledig dvs)...

• Fille Fjonkan

Jag var också på en ortopedavdelning

Jag såg många benbrott, många trasiga lårbenshalsar...

Men jag var mest intresserad av psykologin, det kan vara "boven i dramat"

Svar på tråden En öm knöl!