• TMD

Är "Mamma" en yrkestitel?

Alltså hur är det egentligen med titlar? Är det okej att vara bara mamma nu för tiden? Jag har alltid lyckats hamna utanför arbetsmarknaden. Till viss del kanske pga dålig planering men även ren glänsande otur. Vad tycker ni är man värdelös om man inte har en titel, eller är mamma gott nog?

--- (T) 02.02.03 --- (M) 95.09.14 --- (D) 08.08.14 ---
  • Svar på tråden Är "Mamma" en yrkestitel?
  • Minifer

tycker inte de är en yrkestitel eftersom det inte är ett yrke, men jag tycker absolut att mamma är gott nog =) Jag har ingen titel heller och jag är inte ens mamma, hur värdo skall inte jag vara då?

• Southern Belle

Nej, men det borde åtminstone ge ett litet plus i ens CV eftersom man trots allt gör ett sjujäkla jobb! Man blir superduktig på att planera och organisera. Simultankapaciteten är maxad och man blir en mästare på att tackla oförutsedda händelser!

• Bebis

Nja inte yrkestitel men en jäkla bra titel är det som man kan ha även bredvid en yrkestitel

Don't Panic
  • lövet2

"Hemmamamma" är en titel, men inte "Mamma". Mamma är alla som har barn, vare sig de tar hand om barnen eller inte, men en Hemmamamma har det som ett heltidsjobb.

Does anyone - anywhere - know why?
  • glasbubblan

Yrkestitel? Som i "Vad jobbar du med?" "Jag är mamma!" Nä, skulle inte tro det...

• Sniglar och Krut

Men herregud, nej.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Angels Fall First

Nej. Hur skulle man kunna räkna det som en yrkestitel

People like you are the reason people like me need medication
  • spaceylisie

Det BORDE vara en yrkestitel. Det jobb man gör som hemmaförälder är under all kritik vad gäller lönen. ;)

Hade jag jobbat 24/7 på mitt vanliga jobb hade jag haft en månadslön på drygt 70000.

• SanSin

Jag skulle vilja säga att mamma är ingen titel, däremot att hemmamamma, eller hemmapappa är det. Bra mycket jobbigare att hålla reda på en massa barn än att jobba med vuxna människor.

• TMD

Hemmamamma ja. Jo, det är sant. Det finns en väsentlig skillnad där. Men visst är det väl ett jobb att vara mamma? Ett uselt betalt ett med.

--- (T) 02.02.03 --- (M) 95.09.14 --- (D) 08.08.14 ---
Svar på tråden Är "Mamma" en yrkestitel?