• Mrs Cykel

Carena Swing, City Mini Babyjogger eller Baby Travel Jogger?

Jag är ute efter en smidig vagn som komplement till min Brio Happy.

Det här är verkligen en djungel, men jag har hittat dessa tre (Carena Swing, City Mini Babyjogger resp Baby Travel Jogger) på nätet som jag undrar om någon vet något om? För- och nackdelar?? I mina ögon ser de rätt lika ut.

Carena Swing såg jag ett pris på ca 2500 kr någonstans. City Mini Babyjogger har jag hittat för 3295 kr men inget pris om Baby Travel jogger.

*hjälp*

• Svar på tråden Carena Swing, City Mini Babyjogger eller Baby Travel Jogger?
  • camillarockstar

Jag har inte läst något av de ovanstående inläggen MEN:
    VI har precis köpt en babytravel jogger som jag är OERHÖRT nöjd med. Den är i mina ögon bättre än carenan eftersom den är bredare mellan bakhjulen och alltså därför stadigare. Det är det man ska kolla efter när man köper 3-hjuling.... vi betalde 2995 å fick en åkpåse på köpet men nu såg jag att dom säljer dom för 2495 med åkpåse.... Lycka till.

• Trotsa

Vi har den olivgröna BT joggern, sååå snygg färg!
    Har aldrig upplevt den lång på bussar. Åker mycket buss främst stadsbuss, men även regionsbussar. Man kan vända in framhjulet och låsa det, och då tycker jag nästan den blev kortare än vår brio! Och man kan även vända ner handtaget så blir den ännu mindre.

I affärer så kan det bli trångt ibland, men det blir det ju med alla vagnar. Om det är en nackdel vet jag inte riktigt, men eftersom BTn vänder så enkelt blir det ibland att man "krockar" med bakhjulen. Men man lär sig ganska snabbt att inte svänga för snävt. Utan ta ut svängarna lite mer.

• Mrs Cykel

Tack för era svar! Blir nog en BT jogger, även om jag fortfarande inte kan glömma att City Mini joggern är extremt lätt att fälla ihop och "smidigare" än BT jogger... Haha, snacka om lyxproblem!

• biltokig1

Har haft min BT Jogger i över 1 och 1/2 år nu och är super nöjd!!! Stabil och smidig 3-hjuling. Har inte reagerat på att den skulle upplevas som lång men eftersom den känns smalare framtill än vad bakjulen är så går man lätt in i grejer/dörrar m.m. Inget stort problem, man lär sig lixom

Har en olivgrön med limegröna detaljer... jätte fin i färgen fortfarande!!!

• Mrs Cykel

Idag ska jag och kolla på City Mini Joggern - igen. Haha, kan verkligen inte bestämma mig. Kom nog på igår att jag vill ha en SMAL vagn, och då kanske inte BT Joggern är något för oss. Jag blir galen när jag inte kan ta mig fram i trånga affärer...

Haha, detta blir en följetång!

• TLT

mrs cykel såg att du skrev att de har kampanj på BT jogger.....
    VART!!? vi ska precis köpa en tänkte vi

• Mrs Cykel

På Babyproffsen på Kungsholmen i Sthlm.

• Mrs Cykel

TLT skrev 2009-02-25 20:08:33 följande:

ahh... hmm lite långt för mej
    Synd! Jag vet inte, de kan ju ha samma kampanj på andra babyproffsen, men det har jag ingen koll på.

Är det någon som känner till Avanti Moving Light?
  • TLT

vad ska man välja för färg tro.... brun eller grön?? kan inte bestämma mej

Svar på tråden Carena Swing, City Mini Babyjogger eller Baby Travel Jogger?