Inlägg från: Petra med små |Visa alla inlägg
  • Petra med små

Andningsproblem (för bebis) vid snitt?!

Min son fick andningsstopp några timmar efter snittet, hamnade på neo för övervak.

En av mina döttrar hamnade på neo med cpap pga vätska kvar i lungorna.

Bägge var dock lätt prematura men personalen sa att detta var vanligt hos snittbarn.

• Petra med små

Jo, jag höll på att sova och hade sonen på min mage. jag kände att han blev som en blytung spagetti, helt lealös. Jag tittade på honom och då var han först kritvit i ansiktet och blå runt läppar och ögon...sen blev han helt blå.

BM tog honom och sprang iväg, själv kunde jag inte röra mig pga snittet. Det var hemskt.

Men det gick bra

Krulltott07 skrev 2009-02-22 10:16:07 följande:
    usch! Men tänk om man ligger å sover då när de händer?
  • Petra med små

Men det är som tidigare sagt, det där som sonen hade hade inte med snittet att göra!! det var en omognad som han själv hade antar jag för någon månad senare började han om igen.

Men flickan som fick ligga på neo med cpap var snittrelaterat och det hördes, andningen blir rosslig och förgen samt orken minskar aningens. hon låg i cpap ett dygn sen var det bra . Hon var lite tidig också så det kan ha med det att göra.

Du behöver inte vara orolig! de kollar din bebis

Krulltott07 skrev 2009-02-22 11:49:55 följande:
    Å fy!! Nu blev ja ju inte mindre nojjig! Ja e inte rädd för komplikationer för min egen del om de skulle bli snitt... men ja e livrädd för att barnet ska sluta andas!
  • Petra med små

de kontrollerar snittbarn noga . lyssnar, suger och ger ofta syrgas

Krulltott07 skrev 2009-02-22 13:26:35 följande:
    Ok, tack nu blev ja lite lugnare
  • Petra med små

mina har fått syrgas direkt och andningsproblemen har kommit timmar efter snitten.

är säkert olika

Svar på tråden Andningsproblem (för bebis) vid snitt?!