Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Amwayare!

Honex skrev 2009-05-07 14:11:36 följande:
    vilket menar du?
    skriv bara diskmedlet från företaget... då har du inte gjort direkt reklam de fick jag veta av rd för ett tag sedan
  • TigerLinn
    Honex skrev 2009-05-07 14:16:51 följande:
    ok ska tänka på det.
    tack nu hittade jag den :D
  • TigerLinn
    Honex skrev 2009-05-07 14:57:31 följande:
    varsego!!! jag lovar att du blir helnöjd med den
    fungerar den på vanliga plast golv mattor
  • TigerLinn
    Honex skrev 2009-05-07 15:01:04 följande:
    menar du som fläckborttagare? jag tror inte man ska använda den att städa golv med, men man kan ju prova om man har fläckar på golvet
    ja som fläck borttagare... :)
  • TigerLinn
    Honex skrev 2009-05-07 15:04:15 följande:
    prova! det är jag ganska säker på att den funkar bra till
    tror ja med.. :) de står ju så att den kan användas till svåra fläckar på bla plast m.m.
    tänkte bara kolla om du hade erfarenhet
  • TigerLinn
    tandmaja skrev 2009-05-07 15:11:02 följande:
    Ramlade in här och kan inte låta bli att kommentera Amways tandkräm.Den har väldigt mycket lägre fluorhalt än den vanliga tandkrämen på C som du pratar om vilket faktiskt gör att de när klart sämre för tandhälsan.Har också väldigt svårt att förstå hur den skulle kunna vara 5 ggr så dryg som annan tandkräm? Det är helt orimligt att samma mängd skulle kunna räcka så olika långt av just tandkräm.Då tar man helt enkelt för mycket av den "andra " eller så vill man såå gärna att Amways längre?!Är också intresserad av hur er tandläkare kunde mäta förbättringen, dels rent teknikst oc hsedan hur han/hon kom fram till procentsatsen?Jag är själv tandläkare och det är därför jag undrar ...
    jag har fått kopior på antekningar frn tandläkaren angående de jag skrivit innan om tandhälsan dessa finns hemma hos mig.
    som du som tandlkäkare säker förstår är sådana anteckningar om en hälsa inget man skriver ut på nätet alltså typ kopoerar texten men dom finns hemma hos mig.. välkommen att titta..
    dock ska jag erkänna att jag hade missförstått min tandläkare lite.. dock var det bättre munhälsa än de jag beskrev. så det var till de posstiva.. :D
  • TigerLinn
    anmara skrev 2009-05-07 22:42:29 följande:
    (Y*s slår garanterat Amways variant)
    det tror du:D
  • TigerLinn
    tandmaja skrev 2009-05-08 10:40:57 följande:
    Glömde TigerLinn : Det är DU som patient som bestämmer vad som ska göras med dina journalanteckningar.Vill du lägga ut dem på nätet så är det upp till dig.
    jag som jag skrev så antar jag att om du är en hyfsat bra tandläkare så föstår du varför man inte skriver ut sina journeler.
    men vill du titta så är du välkommen.
    skrev även att jag missförstått detta med %en
    just för att vi hade pratat om det och jag hade frågat i % för att förstå.
    och snäll som min tandläkare är och förstående så hade han förklarat.
    det var missförståndet... :) men det det ag läser i journelen visar att det är ännu bättre än dessa 40%
  • TigerLinn
    anmara skrev 2009-05-08 09:50:17 följande:
    Vet. Har faktiskt använt båda. Så jag VET.
    jo jag med och smaken är som jag skrev tidigare i nått inlägg delad.
    de nackdelar jag anser finns med Yes är
    * tar inte bort fettrester som är längre än 1 dygn(om man av nån anleding inte hunnit diska.)
    * men får använda dubbelts så mkt för att få rent glasen den lämnar en hinna om har har för mkt och har man för lite blir gla flåttiga (hade dessa problem med alla handdiskmedel jag använt sedan jag flyttat hemifrån) men inte nu mer med det jag använder nu
    * dyrt då man måste använda så mkt och det räcker inte alls så länge som jag vill.
    *man märker snabbt hos vänner OM domanvänder yes (utan att behöva se flaskan man behöver bara känna på proslinet dom har.)
    * har man extra ingrodda fläckar så måste iaf jag och dom jag känner diska flera gång låta de ligger i blöt i vatten m.m. innan Yes tar bort det (detta gäller inte alla billigare diskmedel) som tur är.

plus med yes
    *finns i flera dofter så man kan variera. men doften tar inte bort fettresten eller beläggningarna... men iaf man vill lukta godare om händer efteråt :)

jag har min upplevelser och accepterar att du har dina. tänk om alla tyckte om diskmedel då skulle man bara kunna köpa yes.

sedan beror all även på vad man har för vatten i sin kran på vad man tycker om för diskmedel..

anledingen till att jag kommenterade med "tror de" eller liknaande
    var inte för att ifråga sätta dig. utan för att så snabbt någon säge ri denna tråd att d gillar en produkt från A**** så kritiseras människan och dumförklaras. (många utanför tråden som läser den man inte kommenterar som uppmärksammat de även..
    ville bara visa att du får gillar yes om du vill jag vet skillnaderna själv och accepterar att du gillar den bättre. tänker inte argumentera för varför du borde byta eller så. för jag vet inte och bryr mig inte varför du blev missnöjd eftersom du inte är min kund vill bara visa att iaf jag som diskrubotör för företaget inte tänker hoppa på nån som inte är nöjd för det har man rätt att vara... det var nån som kallade oss som disutrubitörer för nått sjukligt. nu är beviset frammet för vilka som egentligen är det. (menar inte du som enskild ) utan de som hoppar på och inte kan acceptera andras val.
  • TigerLinn
    Nicke skrev 2009-05-08 13:43:34 följande:
    ni(inte du men några med samma satus) har ju sagt till mig i SD att det är ok att skriva om produterna så länge jag inte skriver nått namn

tex: jag använder ett diskmedel som enligt mig är bättre än icas. för den tar bort de och de och de...

de har ni sagt när har reglerna ändrats?
  • TigerLinn
    Nicke skrev 2009-05-08 13:59:00 följande:
    Detta är inget nytt. Denna tråd handlar om amway och då ter det sig självklart att det inte är tillåtet för säljare att framhäva amways produkter.Om du vill säga att du använder ett annat diskmedel i någon annan tråd så kan du göra det utan att nämna namnet eller på något sätt locka medlemmen till kontakt.Vill du diskutera detta vidare så är du välkommen till Slutna Dialoger.Jag har framfört vad som gäller./moderator
    ja aj som vanligt på FL... *asg*
  • TigerLinn

bra skrivit.
    vi vet båda två varför människor i denna trådn och allmänt reagerar så kraft fullt som vissa gör i denna tråd.
    vill bara säga gratis till din framgång. sluta bry dig om de i denna tråd som tror sig veta saker om dig och din verksamhet som dom inte vet.
    du har och kommer ha det bättre än dom ändå.

ha det bäst :)

Neelah skrev 2009-05-11 20:03:58 följande:
    Har man inte fakta så är det lätt att se det så...Jag är långt ner i det du kallar pyramid och många "över" mig tjänar betydligt mindre än jag, men det kommer inte spela någon roll hur många gånger jag än säger det, för du och många andra har bestämt er för att tro det ni tror. Jag vet vad jag har gjort, jag vet vad det har givit och jag vet precis hur mitt företag fungerar. Jag har också erbjudit mig att berätta om det utan krav på att någon ska starta en egen verksamhet, men det vore kanske farligt eftersom det skulle kunna rubba er tro.Synd att en person som jag respekterar så mycket p.g.a. att jag tidigare har jobbat med samma sak som du (FR) inte kan respektera mig och det jag gör. Amway var mitt sätt att ta mig ur skiten (överskuldsatthet) och om det vore som många här tror så borde jag ju haft större skulder nu istället för ett tryggt liv. Jag har aldrig utnyttjat någon, utan jag gör vad vilken butiksägare som helst gör - skapar omsättning i min butik och om någon vill öppna en filial till min butik så är det helt okej. Men de flesta är kunder och den största skillnaden mellan min butik och t.ex. ICA är att min butik inte är fysisk, utan kunderna beställer sina varor via en webbsida och får dem hemlevererade. Varför ska jag få skit för att jag har byggt upp ett framgångsrikt företag och någon annan misslyckats? Så är det inom alla brancher - en del lyckas och andra inte. Om företaget är kopplat till Amway är det okej att vara otrevlig, men om det hade varit ett företag kopplat till ICA så är det skillnad???Nu har jag förklarat det här så många gånger och svarat på så många frågor att det inte känns som att jag har något mer att säga...
Svar på tråden Amwayare!