• Auro

Vad ligger bakom nicket?

Det skulle vara lite kul att veta vad som ligger bakom allas nick - vad det står för/betyder, varför ni valde det m m...

Auro är kort för Aurora - Prinsessan Aurora min favorit inom serievärlden, en rymdmangaserie som heter Starzinger. Fanns på BP-macken när jag var liten. Men det har också att göra med Aurora Borealis - Norrsken, som jag tycker är fint. Förkortningen Auro föredrar jag för att den är könsneutral.

Nästa person?

• Svar på tråden Vad ligger bakom nicket?
  • Kalaspuffen

När jag var gravid och undrade om min man fortfarande tyckte jag var snygg. Då sa han att jag var en kalaspingla som vanligt. Jag sa då att jag inte kände mig som en kalaspingla, snarare som en kalaspuff, därav namnet.

• Hexx

För att den första tråd jag svarade i hette "hormonhäxor" och Magica var upptaget!!!

• Auro

Namarie: Kul att finna fler Starzinger-fans!

• annie 77

annie 77: jag kallades för annie när jag var yngre och jag är född 1977..

• Karpet

Det är första tre bokstäverna i mitt förnamn samt de tre första i mitt efternamn som gift.

• fiskbulle666

Fiskbulle666 har levt kvar läänge. Min första mejladress jag skulle välja ville jag ha ett coolt och påhittigt namn men allt jag testade lät så krystat eller så var det upptaget.

Tillslut gav jag upp och det blev motsatsen istället, en fiskbulle

• betsla

Jag har kallat mig Betsla på nätet i drygt 10 år... När jag skulle skaffa första mailadressen var det ju jätteknepigt! Hur skulle man hitta ett nick som passade? Jag heter ju Elisabet, men det var ju såklart upptaget, kallas för Bettan - såklart upptaget... Letade och till slut halkade jag in på en sida om fornnordisk mytologi - aaah! Där fanns många fina namn. Till slut hittade jag Betsla, som är jättinna och mor till Oden

Jag funderar dock på er som har barnets namn som nick... hur gör ni när nästa barn kommer då?

• Mammas pojke

För att jag är mamma till en pojke och ofta säger "Mammas pojke" till honom

Svar på tråden Vad ligger bakom nicket?