Inlägg från: Mistys Daisy |Visa alla inlägg
  • Mistys Daisy

Spårvagnsförare

Satt och åkte spårvagn som många gånger förr, sträckan från Mölndal till Angered.
    Då har man tid att fundera på livets frågor!Flört
    Vad har spårvagnsförarna för arbetspass och arbetstider?
    4:ans linje går ju bara fram och tillbaka, har dom tur får dom ju ändra körtur i Angered och se någon annan del av Göteborg!

Kanske en helt onödig fråga, men det var min fundering idag!

• Svar på tråden Spårvagnsförare
  • Mistys Daisy

Hej!
    Vad kul att du svarade!
    JAg åker nästan spårvagn varjedag mellan Angered och Mölndal, och jag funderar när ni får rast, för speciellt i Angered tycker jag Ni får åka i väg med en gång.
    I Mölndal verkar det ju lite bättre med att den står still under bron några minuter!

Men händer det inte att dt blir mycket fram och tillbaka  mellan exempel Angered och Mölndal? 
    personligen tycker jag streckan mellan Centralstationen-Angered är döden!!!

Jag har massa funderingar över det här med spårvagnar, förstår du! {#lang_emotions_wink}
    Tycker Ni att dom nyare vagnarna är trevligare att köra än dom "gamla"?

Märker att alla spårvagnsförare (även buss) hejar på varandra när ni möts med vagnarna, men Ni kan väl omöjligt känna igen alla? Det måste vara hur många som helst som jobbar inom västtrafik eller? med tanke på hur mycket spårvagnar det är i rullning!

Tycker iallafall det blev kalasbra med det nya betalsystemet och att min hund får åka med gratis!

Svar på tråden Spårvagnsförare