• Pallas

Använder ni ert bubbelbadkar?

De hushåll i min omgivning som har bubbelbadkar verkar mest använda dem som prydnad, så nu undrar jag hur det står till hemma hos er: använder ni bubblet så ofta som ni trodde att ni skulle göra?

• Svar på tråden Använder ni ert bubbelbadkar?
  • sammetrocker

absolut... INTE! Har bubblat 5 gånger på ett år kanske. Till vårt försvar så fanns det redan här bär vi flyttade in. Men jisses vilka ambitioner vi hade!

• AANJA

Vi funderar att köpa ett. Min fråga till er som har ett är VARFÖR bubblar man inte så ofta som man tänkte sig? Kan ju vara bra att fundera på innan vi slänger ut pengar på nåt som kanske bara är krångligt och tidskrävande... Jag lääääääääängtar efter att ligga och bubbla gärna varje dag.

• skåne tjej

Jag älskar att bada och planerar att sätta in ett bubbelbadkar i badrummet då vi renoverat det. någon som vet om de är dyra i drift? alltså drar mkt ström?

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Rosen81

Jag ångrar vårt bubbelbadkar Det är väldigt fint dock . Nä men jag älskar att bada så det var självklart att vi skulle ha ett badkar till vårt nya hus. Vi valde mellan bubbel o ett tassbadkar. Vi tänkte att bubbel skulle ju vara superskönt. Men jag blev inte förtjust alls, jag är ganska liten o strålarna på vårt kar passar inte alls in på mig. sen låter det ganska mycket o vårt var inte billigt tycker jag. sen tar de lång tid att fylla. Men att bada småkillarna i är perfekt gott om plats. Men har man barn vill man kanske gärna ha olja o skum o så i badet o det har jag varit lite försiktig med nu. Tycker att det är lite äckligt nät jag tänker på allt som fastnar i rören. Hur som helst ångrar jag mig mycket vill ha ett tassbadkar i stället! Det blev ett långt inlägg Bild finns på vårt bubbel i galleriet. Rekommenderar inte modellen heller, man sitter inte bra i det, man kan inte sjunka ner o räta ut benen som jag skulle vilja.

• skåne tjej
    Rosen81 skrev 2009-02-22 08:01:53 följande:
    Jag ångrar vårt bubbelbadkar Det är väldigt fint dock . Nä men jag älskar att bada så det var självklart att vi skulle ha ett badkar till vårt nya hus. Vi valde mellan bubbel o ett tassbadkar. Vi tänkte att bubbel skulle ju vara superskönt. Men jag blev inte förtjust alls, jag är ganska liten o strålarna på vårt kar passar inte alls in på mig. sen låter det ganska mycket o vårt var inte billigt tycker jag. sen tar de lång tid att fylla. Men att bada småkillarna i är perfekt gott om plats. Men har man barn vill man kanske gärna ha olja o skum o så i badet o det har jag varit lite försiktig med nu. Tycker att det är lite äckligt nät jag tänker på allt som fastnar i rören. Hur som helst ångrar jag mig mycket vill ha ett tassbadkar i stället! Det blev ett långt inlägg Bild finns på vårt bubbel i galleriet. Rekommenderar inte modellen heller, man sitter inte bra i det, man kan inte sjunka ner o räta ut benen som jag skulle vilja.

Kikade på ert bubbelbadkar, det ser faktiskt inte så skönt ut. tror det är bättre med ett rektangulärt badkar i stället.

Kan man inte ha badskum osv i bubbelbadkar?

jag är inne på att köpa ett bubbelbbadkar i gammal stil med lejontassar då jag gillar den stilen jättemkt. men det verkar vara svårt att hitta!?

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • AANJA

Rosen81: vad tråkigt att ångra något som man har betalat så mycket för! Bra synpunkter med ljudet, det förstör ju verkligen den myskänslan man vill ha när man ska bada. Några frågor: Hur lång tid tar det att fylla karet? Håller vattnet värmen? Är bubblorna mjuka och sköna eller svaga eller för hårda? Vad skulle du rekommendera för "form" så att man sitter bekvämt?

• Rosen81
    Svar på #6
    Ja det ju lite tråkigt, men det är svårt att veta innan. Även om man åker runt o tittar över allt o försöker provsitta, så vet man inte riktigt hur det kommer att bli. Svårt att säga exakt hur lång tid det tar att fylla. Men strålarna kommer från tre hål o dessa strålar är inte så starka. Fört trodde vi att det var något fel. Men det ska tydligen vara så. Men det tar betydligt lägre tid än ett vanligt kar. Vattnet håller inte värmen något extra. Bubblorna kan man reglera hur man vill ha dem från mjuka till hårda. Vi ville ha ett väldigt stilrent kar och detta tyckte vi var perfekt. Vi hade faktiskt väldigt svårt att hitta något. Tycker de flesta ser väldigt klumpiga o krusidulliga ut På vårt är själva sittdelen oval och har ganska mycket avställningsyta. så de har ju inte utnyttjat all sittplats. Ja svårt att förklara Men det bästa är ju att åka runt o titta och försöka provsitta även om man ser lite fåning ut
  • Susanne905

Ångrar inte vårt val att sätta in bubbelkopp, badar minst en gång i veckan, perfekt för att slappna av och bara varva ner.

• Rosen81
    Svar på #5
    finns jättefint tassbadkar med bubbel, men just nu står det helt still vilket företag dt var som hade det?? Ska fundera på det, tror jag har kvar nån broschyr hemma om det. Vi tittade även på det.
  • mamma me tre

vi har använt vårat bubbelbadkar mycket. Vi valde ett med bla belysning och det är jätte mysigt! även om man inte bubblar kan man ju ha belysningen på och det är mysigt. Vi har många olika "bubbel" program att välja på och det är bra för endast bubblor gillar jag inte så mycket.

Svar på tråden Använder ni ert bubbelbadkar?