82:or som fick barn 08??!!
Hej! Jag är också 82:a, fick en flicka i augusti -08. En pigg och glad tjej som har två storebröder som är födda -04 och -05.
Hej! Jag är också 82:a, fick en flicka i augusti -08. En pigg och glad tjej som har två storebröder som är födda -04 och -05.
Mållgan: Har ni provat olika sorters välling? Min lilla tycker inte om den vanliga havrevällingen (jag förstår henne!) utan hon får majsvälling och kvällsvälling och det tycker hon om. Min andra son tyckte heller inte om den vanliga vällingen utan han fick risvälling, funkade bra det med.
Annars äter min lilla så här
06 Majsvälling
09 Gröt + fruktpuré + vatten
12 En barnmatsburk + fruktpuré + vatten
15 Fruktpuré + smörgås alt majsvälling alt ersättning (fast ersättningen har vi i stort sett tagit bort nu)
17 Gröt + fruktpuré + vatten
18 Majsvälling (hon tar bara lite så det är mest för rutinen)
22 Kvällsvälling (innan jag går och lägger mig så får hon det i sömnen)
Amningen slutade vi med när hon var 4 månader då mjölken tyvärr sinade helt då.
08Mamma: Vi har en sådan cykelkärra som jag har använt till mina killar, det skiljer bara 13 månader på dem så den har varit mycket användbar när man inte vill släpa runt på syskonvagnen. Det blir rätt tung last med två barn i men man får ju bra träning! Jag hoppas på att kunna använda cykelkärran i sommar också (de är 3 och 4 år nu) när vi ska till stranden och ha lillasyster i en cykelbarnsits. Fast maken får nog ta cykelkärran på sin cykel... så tar jag den lilla!
08Mamma: Vi köpte vår cykelkärra på Ica Maxi så svindyr var den inte! Den har varit jättebra och jag tror nog att mina killar utan problem får plats i den fortfarande, den har ju inte använts nu under vintern så det är ett tag sen de satt i den.