82:or som fick barn 08??!!
Hallå! Jag är 82:a o har en son född juli -08. Bor i Uppsala.
Hallå! Jag är 82:a o har en son född juli -08. Bor i Uppsala.
Hur funkar allt med mat för er som fick bebborna i somras???
Vår kille äter gröt på morgonen, mat till lunch o gröt på kvällen. Ammas på natten o emellan målen på dagarna.
Vi ska precis börja utöka med en liten portion mat på em/kvällen. Tyvärr tar han inte välling el ersättning så det blir gröt som kvällsmål. Önskar att vi kunde ge honom en flaska välling innan han somnar. Känns bättre på kvällen eftersom snuttandet gör att han varvar ner, nu blir de ju mig han snuttar på. Å tog han välling skulle de ju va lättare att sluta amma oxå. Men jag är lite osäker på hur jag vill göra med det. Är ju så mysigt att amma oxå. Hur gör ni andra med det, amning alltså???
Oj nu skrev jag mycket=)
Basio: Vi har provat lite olika vällingar, men inte alla ännu. Å vi har väl inte gjort nåt jätte försök. När han inte vill ha har vi liksom låtit honom slippa, ska kanske vara lite mer envis=)
Amning verkar inte vara nåt som min son kommer ge upp i första taget. Han är en riktig tuttunge. Men det behöver ju så klart inte va upp till honom. Är ju jag som faktiskt kan sluta ta fram bröstet oxå. Men de känns som att det vore lättare om han tog välling så det liksom fanns ett alternativ åt honom.
Blue Bear: Ja man hängde ju på planerar forumet ett tag. Dock var jag inte där så länge, men det kändes som lång tid när man väntade på pluss=) Här hemma är det oxå full rulle hela dagarna. Vår A kryper lite men ålar hellst då det går snabbare. Däremot ska han nu mer resa sig upp mot allt så man får springa o passa en hel del. Tur att han har blöja, vadderingen behövs=)
Va mysigt med tvillingar. Ja visst börjar man bli sugen på en till. Samtidigt som jag vill att vår son ska få hela vår uppmärksamhet ett tag till. Men tänk av mysigt med en lite till=)
Hur går det med två små hemma då??? Full fart?