Inlägg från: MammaLillfis |Visa alla inlägg
  • MammaLillfis

Tror du på medium?

Jag tror på mediala människor då jag är medial själv, men om borttappade saker just är jag inte själv så bevandrad...

• MammaLillfis
    KristenTjej84 skrev 2009-02-23 22:44:36 följande:
    Nej det gör jag inte, de som jobbar som medium tror jag antingen humbug som huvudpersonen i mentalist.. eller så leker de med onda andemakter(oavsett om de är medvetna om det eller inte)varifrån de får en massa information om att ens pappa är ledsen o inte kan lämna sitt sovrum(om man förlorat sin pappa)och sånt läskigt och otroligt.Så tror jag.
    Det finns inte onda andar.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-24 14:44:26 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-24 12:41:18 följande: Inte mediala människor heller.
    Då finns inte jag då.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-24 19:44:42 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-24 18:34:20 följande: Tolkar det som att du är beredd att faktiskt visa det på riktigt och att det inte bara är något du sitter och hoppas på för dig själv.Då kanske det här kan vara en start:www.vof.se/visa-testkommitteelle härwww.humanisterna.se/index.php?option=com_cont...eller kanske härwww.randi.org/site/index.php/1m-challenge.htm...
    För hundrade gången, jag känner inget behov av att bevisa något. Varken för dig eller någon annan, varför skulle jag ? Och nej, jag behöver inte en miljon eller vad det nu var i summa som erbjuds.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-24 22:08:58 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-24 20:15:02 följande: Jag lovar, jag hoppar 15 meter i längd. Men varför skulle jag bevisa det för någon? Tja, kanske för att påståendet är helt meningslöst annars?
    Hade du sagt till mig att du kan hoppa 15 meter i längd, hade jag svarat : Va kul för dig. Hade du påstått dig kunna 7 olika språk hade jag svarat detsamma. Jag hade varit glad för din skull och min personlighet är inte sådan att jag direkt ifrågasätter allt vad folk berättar för mig. Det gör man nog bara som väldigt osäker och otrygg i världen. Jag är enormt trygg i mig själv, min tro, mitt sätt att leva och min förmåga därav finnes inget behov för bevis. Du är såpass stängd och icke öppen i sinnet att du är helt oförmögen att idag förstå mitt sätt att resonera, kanske kommer  en dag då du öppnar upp lite mer och då ska det bli spännade att prata med dig. Och hade du då ändrats åsikt hade jag varken ifrågasatt eller hånat dig för det utan bara varit glad för din skull. Där är väl skillnaden på oss två som människor.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-25 13:51:04 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-25 10:46:05 följande: Driver du med mig? Vilket är öppen sinnat? Att oavsett empiriska bevis, förklaringar eller resonemang tro på det man vill. Eller att ifrågasätta, undersöka och välja den (förnärvarande) troligaste förklaringen?
    Nej jag driver inte med dig, är helt ärlig och menar på fullaste allvar mina ord. Man kan inte gå runt och kräva att folk ska bevisa allt. Om du skulle säga till mig att du är en bra förälder, ska jag då kräva evidens för det & ifrågasätta ? Nej du, fungerar du såhär även utanför de ockulta forumet tänker jag att du är en ganska ensam individ som mest sitter själv dåett umgänge med dig måste ta mycket energi om du ska ifrågasätta alla hela tiden. Det orkar människor sällan i längden med. Tro vad du vill, tyck vad du vill så gör jag detsamma.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-26 06:27:50 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-25 13:58:32 följande: Förstår faktiskt inte vad dina ganska taffliga amatörprofileringar av mig som person har med saken att göra? Men nog måste även du inse att det är en viss skillnad på påståendet "Jag är en bra förälder" eller "Jag kan tala med döda"?
    Hellre får jag reda på att någon talar med döda än att någon är en dålig förälder.
    Jag gör ingen amatörprofilering och vad vet du egentligen om mig som person och vad jag pysslar med då du är ganska duktig på att försöka dig på detsamma. Det är inte så svårt att lista ut hur du är, du döljer det inte precis. Säg/skriv vad du vill, fortsätt trada om och om igen om denna evidens tills precis alla tröttnar och slutar besvara dina inlägg. Keep on going bara, oavsett vad du säger så rubbar det inte min vetskap om vem jag är.
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-26 12:55:19 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-26 08:52:08 följande: Absolut! Jag också, eftersom det skulle ju vara en revolution för vetenskapen! Men hur har du tänkt dig att någon skall få veta detta om nu alla självutnämnda medium tycker sig vara för fina för att verkligen visa sin förmåga (Förutom om de kan tjäna 19.80 i minuten på ett skumt betalnummer förstås)?"Jag gör ingen amatörprofilering"Kalla det för vad du vill, men dina kommentarer om mig som person och mitt ev umgänge känns rätt orelevant i sakfrågan (eller?).
    Jag tolkar dig som person utefter dina inlägg och din personlighet och ditt sätt att se livet på hör ju också ihop med hur du beter dig här på forumet, inte sant ? Sen kan jag absolut ha fel, men en viss uppfattning om hur du är anser jag mig ha och att du inte är öppen för att ha dessa diskussioner egentligen är kristallklart. Alla som är mediala arbetar inte som medium, alla som är mediala arbetar inte på en sådan telefonlinje, alla som är mediala/medium tar inte 500-1000 kr timmen betalt. Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not...

Jag är personligen inte ute efter att bevisa något revolutionerande för vetenskapen, speciellt då allt i livet inte är vetenskapligt. Självutnämnd, hur kommer du fram till det ? Vad vet du egentligen om alla dessa människor du konstant ifrågasätter ?
  • MammaLillfis
    Radium skrev 2009-02-26 19:14:37 följande:
    MammaLillfis"Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not..."- Det tandläkare pysslar med är enkelt att bevisa. Du har karies, tandläkaren fixar det. Det finns inga konstigheter i det.Om däremot tandläkaren säger sig kunna bota karies genom att få kontakt med andra sidan, med ett speciellt tandspöke som heter Cleo som via karmaenergier och speciella dimensioner kan ta bort karies, då tusan ska du ifrågasätta den tandläkaren!
  • MammaLillfis
    Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:15:25 följande:
    Under mitt liv har jag aldrig stött på ett medium som säger sig kunna flyga eller tex bota sjukdomar som du nu tar upp här. Snarare säger de; är du sjuk, gå till läkaren!Vad jag sett har ingen här sagt något av det du tar upp i ditt inlägg.Förstår inte det hemska med oss mediala människor. Varför är det så hemskt att kunna ha föraningar om vad som hänt en person eller kommer att hända? Vad är det som gör att vi måste bevisa att sådant faktiskt händer oss?Känns rätt absurdt att behöva bevisa sin egen tro för någon bara därför att.
    Vadå, kan inte du flyga ? Själv hoppar jag bara upp på kvasten jag
  • MammaLillfis
    Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:33:52 följande:
    Är det inte lite intressant att ts själv inte är med i sin egen diskussion? Lite märkligt att starta en tråd om man inte ens är intresserad av att prata om det man efterfrågat. Är inte ts riktigt säker i sin åsikt?
    Kanske har tröttnat eftersom det blir samma eviga diskussion som vanligt med skeptikerna...

Nu försvinner jag några veckor så alla skeptiker får det så lugnt och skönt
  • MammaLillfis

Nejdå, jag håller med alla er som ställer er skeptiska till människans mediala förmåga att det finns mycket bluff och skit i denna numera väldigt populära branch. Läste nåt mail där man för endast 10 000 kronor skulle få ljuset skickat till sig en gång i månaden i 6 månader och mirakel skulle minsann ske. Det där köper inte jag heller och tycker inte det är okej att nån springer runt och lovar mirakel för en viss summa pengar oavsett hur stor eller liten den må vara. Gör man så har man ingen insikt i vad det är man lovar.

Tycker också det är viktigt att sortera och kanske kommer det att ställas högre krav på mediumutbildning och liknande framöver just för att inte vem som helst ska kunna kalla sig medium.

Men den diskussionen är en sak att vi som tror på det övernaturliga och så vill prata om våra upplevelser är en annan. Vi vill kunna prata om dem utan att vi ska komma in på denna eviga diskussion om evidens hela tiden.

• MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-27 13:48:39 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-27 11:55:44 följande: Och skillnaden med att påstå sig kunna prata med döda är?
    Jag får kontakt med andevärlden men kallar det inte prata med döda då jag inte för några diskussioner med dem, det fungerar ju inte riktigt så...
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-27 19:57:31 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-27 18:02:55 följande: Kan du få någon som helst information ifrån dem så är det ett mirakel som vilket annat. Så än en gång ställer jag frågan, vad är skillnaden emot ditt exempel med ljuset och miraklet?Alterntivt kan du inte få någon information ifrån dina andar? Och då är ju frågan vad det gör för nytta?

Jag anser väl skillanden vara att jag utovar inga mirakel, jag lovar inte att ljuset ska träda in i hjärtat på nån osv. Jag tar inte heller betalt om jag skulle länka till någon då jag inte arbetar som medium utan som sjuksköterska. Jag kan få information men inte så att man sitter och "pratar". Ex: min väninna var här i julas och vi hade en trevlig kväll tillsammans efter att inte ha träffats på många månader. Plötsligt kommer bilder på hennes mamma som gick bort för 11 år sedan upp i huvudet på mig. Inget konstigt tänker jag för jag har ju träfat hennes mamma och kanske sa hon något som påminde mig om henne. Sen ser jag bilder av hennes mamma vid soffan i hennes pappas hus, hon står bredvid soffan i vardagsrummet och hennes pappa sitter ihopkrupen i soffan i ett hörn. Hörnet som ligger precis vid dörröppningen till köket.

Jag frågar min vän om hennes pappa brukar sitta just där och just uppkrupen i soffan om kvällarna, svaret blev ja. Vad jag då kände skulle förmedlas var att hennes mamma finns där fortfarande och står bakom honom.

Detta är ett litet exempel och jag har inte varit hemma hos hennes föräldrar på många år.

En annan gång när jag samtalade med en killkompis fick jag upp ett skrin som bild i huvudet. Fick också upp att där skulle finnas ett smycke som hans bästa vän som dött ville att han skulle plocka fram. Jag frågade till slut min vän om M (hans vän) hade gett honom ett smycke och om det låg i en ask någonstans undanpackat. Min killkompis började gråta och sa ja, han hade inte orkat plocka fram det ännu i sitt nya hus då det påmminde så mycket om vännen som inte längre fanns med.

Jag har alltid varit såhär, medial, men inte förrän nu ganska nyligen har jag accepterat det och gjort det till en del av mitt liv och min vardag. Många händelser och upplevelse har skrämt skiten ur mig och jag har varit så arg över att just detta händer mig och jag har icke kunnat begripa varför. Jag är mycket försiktig innan jag berättar för nån vad jag får upp/fram. Många gånger låter jag bli så personen som sitter vid mig inte bett om kontakt med någon. Många gånger har jag ju aldrig själv träffat eller sett personerna jag får kontakt med och det är skitsvårt att sålla ut om det är ren fantasi eller en faktisk kontakt. Därav får ju den person anden vill ha kontakt med i så fall bekräfta detta.

Jag vill inte lura någon, jag vill bara få vara jag. Kan inte ändra på den jag är, har inte bett om denna förmåga det är bara så. Min gammelmormor var mycket medial och likaså mamma och andra i släkten så det är kanske ärftligt

• MammaLillfis

I´m back. Fortfarande samma tugg om evidens ?

• MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-03-17 19:57:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-17 16:41:43 följande: Varför spår man överhuvudtaget om det inte ger någonting?
    Hon skrev väl inte att det inte ger någonting att spå, däremot att man inte tar betalt för det kanske och heller inte gör det för egna skäl.
Svar på tråden Tror du på medium?