Inlägg från: Mysan59 |Visa alla inlägg
  • Mysan59

Tror du på medium?

Ja jag tror på medium. Vet att det finns såna som bluffar också, tyvärr.

Jag har sett och hört saker som jag inte kunnat förklarat och jag söker förklaring i första hand, oavsett vad R Franklin och andra skeptiker påstår.

Känner också så pass mycket olika folk, från olika samhällsklasser, med olika utbildningar, som har varit med om flera oförklarliga upplevelser.

Skulle aldrig påstå att alla dessa ljuger eller inbillar sig.

• Mysan59
    calle555 skrev 2009-02-25 20:27:10 följande:
    Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:
    Falsk dikotomi.
    Var det det enda du kunde komma på att svara med?
  • Mysan59
    Boel1 skrev 2009-02-25 06:00:57 följande:
     Nej, jag tror inte på det, de kan ge avancerade gissningar som i hälften av fallen stämmer, men jag tror inte på mediala förmågor.
    Men när allt stämmer, gissar dom allt då?

Skulle inte tro det!
  • Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:15:25 följande:

Under mitt liv har jag aldrig stött på ett medium som säger sig kunna flyga eller tex bota sjukdomar som du nu tar upp här. Snarare säger de; är du sjuk, gå till läkaren! Vad jag sett har ingen här sagt något av det du tar upp i ditt inlägg. Förstår inte det hemska med oss mediala människor. Varför är det så hemskt att kunna ha föraningar om vad som hänt en person eller kommer att hända? Vad är det som gör att vi måste bevisa att sådant faktiskt händer oss? Känns rätt absurdt att behöva bevisa sin egen tro för någon bara därför att.
    Ja men, visst är det jobbigt! Varför ska vi bevisa nåt hela tiden? Det är fruktansvärt tröttsamt...suck
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-01 11:00:52 följande:

MammaLillfis skrev 2009-02-27 20:22:59 följande:
    Om dina syner, ider eller andeprat (Vad vi nu skall kalla det för) ger bättre svar än slumpen, ja då är det ett mirakel per definition... susning.nu/Mirakel
    Men kan du inte ge dig nån gång?
  • Mysan59
    SkåneP skrev 2009-03-01 13:58:59 följande:
    lol
    Jo men, det är ju ett jädrans tjat om samma sak hela tiden. Såå tröttsamt!

Hela tråden blir bara en massa tjat...
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-01 18:10:25 följande:

Mysan59 skrev 2009-03-01 12:58:47 följande:
    Man skall låta dumheter, absurdheter och otroliga påståenden gå oemotsagda förbi enbart för att den som kommer med påståendena använder sig av egna definitioner och värderingar?
    Men frågan i tråden var: "Tror du på medium?
    Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?"

Men ingen av dom som tror, kommer med några otroliga påståenden.

Talar bara om att dom tror och deras egna upplevelser.
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-01 22:06:52 följande:

Mysan59 skrev 2009-03-01 18:19:41 följande:
    Öhm jo.... "Jag tror på mediala människor då jag är medial själv" Blir det mer tydligt än så?
    Kan DU bevisa att dom INTE är det då?
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-02 17:45:10 följande:

Hur sjutton skulle det gå till hade du tänkt?
    Det har jag ingen aning om!
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-02 19:59:07 följande:

Ett ganska ogenomtänkt inlägg med andra ord eftersom jag omöjligen kan bevisa att någon inte är medial. Det fina i kråksången är ju dock, precis som qattla redan påpekat, att bevisbördan så klart ligger hos den som kommer med påståendet!
    Suck, ja ett väldigt ogenomtänkt inlägg och inte ens speciellt allvarligt.

Jag har svårt att bara sitta och dividera om samma saker hela tiden, till slut blir jag småfånig.

Svar på tråden Tror du på medium?