• TBS

Tror du på medium?

Jag har ungefär samma tilltro till medium som till media (alltså mindre än noll)

• TBS

Om det är så tröttsamt att "ständigt krävas på bevis", är det inte enklare att bara bevisa era förmågor, en gång för alla??

Vi "osynska" behöver nämligen bara överbevisas för att byta sida, sedan har ni vår fulla respekt, jag lovar!

(men inte innan dess)

• TBS

De medium som tror sig ha övernaturliga förmågor är korkade men (ofta) harmlösa knasbollar.

De som dessutom lurar av människor deras pengar (läs: tar emot pengar för sina tjänster) är avskyvärda lögnare som inte förtjänar annat än förakt

• TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-06 21:29:09 följande:
    Fast nu tycker jag att ditt inlägg var ganska korkat. (Första meningen)
    Är du möjligen synsk själv?
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:30:43 följande:

Jaha så fick man ytterligare en diagnos: Korkad. Trångsynthet är dock ofta inget jag förknippar med goda personlighetsdrag så.
    Det är inte trångsynt att inte tro på tomtar, enhörningar, spöken eller trolleri
    det är realistiskt.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:32:09 följande:

Vad har det med saken att göra om Mysan är synsk eller inte? Det du skrev var ju rätt korkat ärligt talat.
    Jasså? Vad ska man tro på för att vara "korkad" där du bor??
    Vättar? jultomten? eller något helt annat.
    Jag tror inte ens att ni är så "vidsynta" att ni är öppna för alla sagoväsens eventuella existens?!
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:38:56 följande:

Men snälla du troll och vättar måste inte ha med en medial förmåga att göra. Om jag vore korkad borde jag inte plugga på den akademiska utbildning som jag kom in på utan att ens ha ansträngt mig för det. Men jag är ju korkad bara för att jag ibland råkat förutse vissa saker. Kan undra hur det kommer sig. :P
    Du är korkad om du tror att det beror på att du besitter övernaturliga förmågor
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande:

Jag tror inte att jag besitter med "över"naturliga förmågor mer än någon annan människa så där har du fel. Tror att alla människor har förmågan om man bara öppnar sig för sådana här saker och ger det en chans.
    Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig?

Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft,
    och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:53:16 följande:

Förresten. Förklara gärna din egen (ingen annans) deifition på medialitet. Skulle vara intressant att höra om det. Hur overkligt och orealistiskt du än tycker att det är.
    Allt ifrån att se framtiden i tarot-kort till att avgöra någons framtid med hjälp av händernas linjer eller födelsedatum, till att prata med djur eller andar.
    Sätten att luras är lika många som antalet cellulit-krämer på internet (gammalt djungelordspråk)
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:02:12 följande:

Anser du att de olika sätt att spå på som du nämner är fiffel och båg? Tror du att det finns någon (om så en enda person) som faktiskt kan se in i framtiden (inte uppskatta för att uppskatta är inte samma som att se in i framtiden)
    Jag inte bara tror, jag vet att ingen kan se in i framtiden. Helt enkelt eftersom att framtiden inte existerar, det finns en babiljard variabler som påverkar hur framtiden kommer att se ut förutsättningarna ändras hela tiden
Svar på tråden Tror du på medium?