Inlägg från: R Franklin |Visa alla inlägg
  • R Franklin

Tror du på medium?

MammaLillfis skrev 2009-02-26 18:43:11 följande:

Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ?
    Radium har redan gett ett konkret och bra exempel på varför ditt exempel är rätt märkligt men det valde du tydligen att enbart skämta bort?

Du jämför alltså ett välkänt yrke som under lång tid utvecklats genom kliniska studier och forskning, med något som helt saknar belägg, empiriskt stöd eller ens en skaplig sannolikhet?!
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-27 11:55:44 följande:

Det där köper inte jag heller och tycker inte det är okej att nån springer runt och lovar mirakel för en viss summa pengar oavsett hur stor eller liten den må vara.
    Och skillnaden med att påstå sig kunna prata med döda är?
  • R Franklin

Alexan skrev 2009-02-27 11:56:56 följande:

Säger 100 att de är känsliga och är medium tror jag 1-2 av dem kan ha en "gåva".
    Så kan det mycket väl vara, men jag blir då lite nyfiken på hur du tycker man skall göra för att sålla bort de 98-99 bluffarna? Och vad säger allas motvilja emot att träda fram och testa sig?
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-27 18:02:55 följande:

Jag får kontakt med andevärlden men kallar det inte prata med döda då jag inte för några diskussioner med dem, det fungerar ju inte riktigt så...
    Kan du få någon som helst information ifrån dem så är det ett mirakel som vilket annat. Så än en gång ställer jag frågan, vad är skillnaden emot ditt exempel med ljuset och miraklet?

Alterntivt kan du inte få någon information ifrån dina andar? Och då är ju frågan vad det gör för nytta?
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-27 20:22:59 följande:

Jag anser väl skillanden vara att jag utovar inga mirakel
    Om dina syner, ider eller andeprat (Vad vi nu skall kalla det för) ger bättre svar än slumpen, ja då är det ett mirakel per definition...

susning.nu/Mirakel
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-01 14:01:12 följande:

Men det var ju en jädra mysko paralell också att dra!
    Varför? En förklaring eller motivering vore kanske på sin plats?
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-03-01 12:58:47 följande:

Men kan du inte ge dig nån gång?
    Man skall låta dumheter, absurdheter och otroliga påståenden gå oemotsagda förbi enbart för att den som kommer med påståendena använder sig av egna definitioner och värderingar?
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-03-01 18:19:41 följande:

Men ingen av dom som tror, kommer med några otroliga påståenden.
    Öhm jo....

"Jag tror på mediala människor då jag är medial själv"

Blir det mer tydligt än så?
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-02 17:30:43 följande:
    Kan DU bevisa att dom INTE är det då?
    Hur sjutton skulle det gå till hade du tänkt?
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-02 18:03:26 följande:
    Det har jag ingen aning om!
    Ett ganska ogenomtänkt inlägg med andra ord eftersom jag omöjligen kan bevisa att någon inte är medial. Det fina i kråksången är ju dock, precis som qattla redan påpekat, att bevisbördan så klart ligger hos den som kommer med påståendet!
Svar på tråden Tror du på medium?