Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Tror du på medium?

TBS skrev 2009-03-09 19:28:53 följande:
    I det här fallet är det ni som "tror att jorden är platt", tro på övernaturliga fenomen är mycket äldre än tron på vetenskapen.Förr trodde vi att det var gudarna som var arga när det åskade, idag skulle de flesta skratta åt ett sådant påstående.
    Men det betyder ju att det kan komma information framöver att det finns övernaturliga grejer. Om det nu inte redan finns det. Har ju inte läst alla artiklar i fallet.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 19:46:03 följande:
    Det finns inte mer som pekar mot att det finn spöken än att troll existerar. Är du beredd att tro på ALLT? Om inte, varför?
    Jag tror inte på allt. Har inte sett nåt reportage eller berättelser om folk som mött troll och liknande. Bara för man tror på en grej betyder inte att man måste tro på allt.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 20:29:38 följande:
    Jag tror faktiskt inte att alla ljuger, många är nog övertygade om att de faktiskt har paranormala förmågor, men det är inte samma sak som att faktiskt besitta övernaturlig kraft.Eftersom att de studier som gjorts är rörande eniga om att medium inte har rätt oftare än icke-mediala människor, anser jag det bevisat att det inte är fråga om annat än fantasier. Hur många måste påstå att det finns vättar för att du ska tro på det? 10? 1000? Behövs NÅGOT annat bevis än hörsägen?
    Men hur ska du ha det nu. Menar du att några trots allt talar sanning?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 19:53:18 följande:
    Skulle ett övertygande repotage om att någon sett ett troll vara nog för att ändra uppfattning? Vad är det som skiljer de saker du tror på från det som du väljer att inte tro på?
    Får jag se nåt reportage med folk som talar om att de sett vättar och troll så ska jag fundera över det. Tills dess så väljer jag att inte tro på det.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:18:09 följande:
    De LJUGER inte iom att de TROR på sina egna förmågor.I realiteten har de naturligtvis inga sådana förmågor öht, men de behöver för den delen inte vara bedragare. Bara förvirrade människor med snedvriden självbild.
    Vilken bra psykolog du skulle bli.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:26:17 följande:
    "lyckovätte"??? Allvarligt! jag börjar tro att du driver med mig.
    Den är ca 1 cm stor. Gjord i lera. Köpte den på en hantverksmässa för 10 kr för jag ville handla nåt.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:35:34 följande:
    "Men du! hur såg han ut..Kan du inte beskriva honnom, hadde varit så rolig o set om han såg ut som den lilla Nissen som jag har set. Fast det stämmer inte på Janes beskrivning, för jag är ingen snäl mäniska.."(saxat från "övernaturligt i fokus")För att få se tomtar måste man ha "ett gott hjärta och ett rent sinne". Så för mig är det nog kört;)(däremot behöver man tydligen inte kunna stava hjälpligt)Ot men det här är så hysteriskt roligt!
    Har du provat ställa ut en tallrik tomtegröt på trappan? Då ska de ju flockas har jag hört.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:40:36 följande:
    Jag antar att det skulle attrahera en och annan råtta men jag kan satsa mitt högra bröst på att det inte kommer att finnas minsta spår av någon tomte:)Hörrudu Trynträ! Du verkar ju tycka att det är ganska underhållande med folk som tror på tomtar, tar du dem inte på allvar??
    Jag har inte fördjupat mig i det så mycket om jag ska va ärlig. Intresset har inte direkt varit på topp om man säger så.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-09 21:59:29 följande:
    Varför skulle någon ljuga om att h*n sett en liten gubbe med filtluva?
    Det kanske personen inte gör heller. Det vet ju inte du. Var du där kanske?
Svar på tråden Tror du på medium?