Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

TBS skrev 2009-03-06 21:35:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:32:09 följande: Jasså? Vad ska man tro på för att vara "korkad" där du bor?? Vättar? jultomten? eller något helt annat. Jag tror inte ens att ni är så "vidsynta" att ni är öppna för alla sagoväsens eventuella existens?!
    Men snälla du troll och vättar måste inte ha med en medial förmåga att göra. Om jag vore korkad borde jag inte plugga på den akademiska utbildning som jag kom in på utan att ens ha ansträngt mig för det. Men jag är ju korkad bara för att jag ibland råkat förutse vissa saker. Kan undra hur det kommer sig. :P
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    AnnsoPannso skrev 2009-03-06 21:39:06 följande:
    Fröken Freda: Okej, tack för svaret! Vad menar du med "man kan känna av känslor tankar i chakrana" alltså jag vet ju vad chakras är
    Såg nu att jag skrivit tokigt (lite trött). Jag menade att man kan känna av smärta (hade dock skrivit galet) i chakrana och då kan man ibland koppla det till en känsla som kommer. Ploppar upp liksom. Har svårt att förklara, för mig händer det bara sådär och har inte direkt reflektetat över det så mycket i ord om man säger så.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:40:15 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:38:56 följande: Du är korkad om du tror att det beror på att du besitter övernaturliga förmågor
    Jag tror inte att jag besitter med "över"naturliga förmågor mer än någon annan människa så där har du fel. Tror att alla människor har förmågan om man bara öppnar sig för sådana här saker och ger det en chans.
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-06 21:42:36 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:30:43 följande: Det är konstigt att bara för att man tror på detta ämne, så tycker tydligen skeptikerna (vissa, inte alla) att dom får kalla en vad som helst och bli hur otrevliga som helst. Vad är det som är så upprörande? Fortfarande tar du, Fröken Freda, inte betalt och lurar någon, jag själv tror på medium, men springer inte och spår mig titt som tätt och blir avlurad massa pengar. Jag tror att jag har spått mig två gånger, där jag har fått betala och den ena var riktigt bra, helt klockren!
    Ja tydligen är det så. Vi som tror på detta blir utmålade som mindre begåvade eller mindre stående känns det som och jag tycker i ärlighetens namn att man kan hålla sånt inom sig.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:49:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande: Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig? Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft, och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
    Vem har sagt att jag uppskattar hur framtiden kommer bli när jag spår? Såvitt jag vet har jag aldrig skrivit det själv eftersom jag aldrig skrivit något om det kan du heller omedvetet veta hur jag kan se vissa saker hända innan de ens har hänt.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:49:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande: Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig? Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft, och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
    Förresten. Förklara gärna din egen (ingen annans) deifition på medialitet. Skulle vara intressant att höra om det. Hur overkligt och orealistiskt du än tycker att det är.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:58:37 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:53:16 följande: Allt ifrån att se framtiden i tarot-kort till att avgöra någons framtid med hjälp av händernas linjer eller födelsedatum, till att prata med djur eller andar. Sätten att luras är lika många som antalet cellulit-krämer på internet (gammalt djungelordspråk)
    Anser du att de olika sätt att spå på som du nämner är fiffel och båg? Tror du att det finns någon (om så en enda person) som faktiskt kan se in i framtiden (inte uppskatta för att uppskatta är inte samma som att se in i framtiden)
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 22:08:05 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:02:12 följande: Jag inte bara tror, jag vet att ingen kan se in i framtiden. Helt enkelt eftersom att framtiden inte existerar, det finns en babiljard variabler som påverkar hur framtiden kommer att se ut förutsättningarna ändras hela tiden
    Okej vad bra att du är säker på din sak men är det inte lite väl fel av dig att kalla andra korkade bara för att de inte delar din åsikt? Om du bortser från vad de faktiskt tror på? Jag anser själv att även om jag inte tror på samma som du så har jag en plikt som människa att respektera ditt val och det ger mig ingen som helst rätt att kalla dig korlad eller annat likasinnat ord för det.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 22:21:41 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:16:12 följande: Jag håller med om att det inte var snällt. Var ärlig! Finns det inget någon kan tro på som skulle få dig att dra slutsatsen att personen i fråga var en smula bakom flötet? Någon som tror sig ha tomtar i källaren eller tror att hunde kan flyga om han bara ville? Om jag påstår att jag vet vilka som kommer att vinna nobelpriset i litteratur de kommande 10 åren, skulle du verkligen acceptera det som en möjlig sanning?
    Då kanske du borde be om ursäkt för att du kallat mig korkad?

Ang tomtarna i källan så har de fortfarande inte med medialitet att göra och är därför ot och därav mitt uteblivna svar.

Ja jag skulle acceptera att möjligheten (ang nobellpriset) finns. Men då skulle det som du sa vara just en uppskattning vilket du själv skrivit inte har med medialitet att göra. Att vara medial innebär inte att man kan förutspå vem som vinner ditten och datten. Det handlar om andra saker som inte alls har med antaganden att göra.

Och nej bakom flötet är jag inte. Då skulle jag inte kommit in på min akademiska utb jag går. Jag kan däremot hålla isär mitt privatliv och mitt proffesionella liv.
  • Fröken Freda

TBS du kanske helt enkelt ska ge dig? Tycker denna diskussionen pågått länge nog och att den inte är värd att diskuteras av dig längre.

Dessutom har jag ännu inte sett dig be om ursäkt till mig vilket gör mig ganska säker på vilken typ av människa du är. Och även om man är skeptiker så kan man vara en bra människa och be om ursäkt för grodor som hoppar ut genom munnen och ner på tangentbordet.

Svar på tråden Tror du på medium?