TBS skrev 2009-03-06 22:21:41 följande:
Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:16:12 följande: Jag håller med om att det inte var snällt. Var ärlig! Finns det inget någon kan tro på som skulle få dig att dra slutsatsen att personen i fråga var en smula bakom flötet? Någon som tror sig ha tomtar i källaren eller tror att hunde kan flyga om han bara ville? Om jag påstår att jag vet vilka som kommer att vinna nobelpriset i litteratur de kommande 10 åren, skulle du verkligen acceptera det som en möjlig sanning?
Då kanske du borde be om ursäkt för att du kallat mig korkad?
Ang tomtarna i källan så har de fortfarande inte med medialitet att göra och är därför ot och därav mitt uteblivna svar.
Ja jag skulle acceptera att möjligheten (ang nobellpriset) finns. Men då skulle det som du sa vara just en uppskattning vilket du själv skrivit inte har med medialitet att göra. Att vara medial innebär inte att man kan förutspå vem som vinner ditten och datten. Det handlar om andra saker som inte alls har med antaganden att göra.
Och nej bakom flötet är jag inte. Då skulle jag inte kommit in på min akademiska utb jag går. Jag kan däremot hålla isär mitt privatliv och mitt proffesionella liv.