Mysan59 skrev 2009-03-12 18:22:13 följande:
Jag spådde mig ca 94 nångång, hos en som hette Taikon, hon var klockren.Hon talade om allt som hänt mig från jag var liten fram tills dess datum jag satt där.Och det var INTE så att hon tittade på mig för att kolla om det var rätt, hon visste det bara!Det var absolut ingen cold reading eller vad ni kallar det.Hon var helt klockren! Och jag var rätt chockad...Den enda frågan hon kom med var: Har du två eller tre barn? Det var ingen tvekan om att jag skulle ha två eller tre. Jag har tre, men kan förstå varför hon frågade, vilket jag inte vill uttala mig om här.Jag kunde ha haft 1-2, 3-4, vad som helst, eller rentav inga barn, men hon visste att det var två eller tre stycken. Och hon visste en hel del, som inte bara kunde vara gissningar, omöjligt helt enkelt!
Seriöst?! Är det här din uppfattning om en imponerande "spådom"??
De FLESTA får ju för fasen " 2 eller 3 barn"! Om hon hade dristat sig att gissa lite till skulle chansen att prick rätt på EXAKT antal barn, vara nära 50%
Hon kunde tom gissat vilka kön dina barn har med 25% säkerhet.
Det du beskriver är absolut inte någon "cold reading" (de imponerar faktiskt inland med sin teknik) det är en gissning! Gissningar kräver knappt ens någon talang. Än mindre några mediala krafter
NU förstår jag varför ni tror på övernaturliga förmågor!
LMAO!