• Dandelion

Renovera badrum, kostnad??

Hej

Vi har precis köpt en 3:a med totalt renoveringsbehov. Vi tänkte ta det lite då och då men badrummet måste ju fixas innan vi flyttar in.

Är det ngn som har renoverat ett badrum på ca 6-7kvm? Vad har ni betalat?
    Vi ska ha matta på väggarna och klinker på golvet, nytt handfat med blandare och gärna ett badkar med bubbelfunktion.
    Om vi beräknar ca 40000:- tror ni det räcker?

Jätte tacksam för svar, tips och idéer

• Svar på tråden Renovera badrum, kostnad??
  • Viewsonic

Nja, 100.000:- skulle jag räkna med. Lättast är att ta in några offerter.

• Jenny26

Ska ni göra det själva?

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • SusanneSJ

Ska ni göra det själv eller? Gissar på 50000 ca om ni fixar själv och minst det dubbla om ni tar hjälp av firma!

• MajaLinnéa

Vårt badrum är ca 8 kvadrat, och vi betalade runt 9000 för att få våtrumsmatta och golv inlagt (inte klinkersgolv, utan matta).

Vårt massagebad kostade ca 15000 (trekantigt, mede två platser, radio och stor display och fjärrkontroll och grejer ), och handfat + skåp kostade ca 6000 på Bauhaus.

• MajaLinnéa

Så vårt kostade ju runt 30 000 kronor.

• Viewsonic

MajaLinnéa skrev 2009-02-22 21:48:07 följande:

Så vårt kostade ju runt 30 000 kronor.
    Då gjorde ni jobbet själv, förutom golvet?
  • Dandelion

Hjälp är det så dyrt. Nja, vi hade ju tänkt anlita ngn, just badrum känns lite knepigt att göra själv.
    Tror ni priserna kan variera beroende på var i Sverige man bor. Detta gäller en lgh i Falun?

• Caeruleus

40 tusen är nog väl smalt räknat även om bubbelkaret inte är inräknat.

Hur gammalt är badrummet? Troligen behöver brunnen bytas och då kostar det lite extra arbete.

Jag skulle tro att ni landar på 50000kr om du lejer bort jobbet och väljer prisvärt tvättställ och möbel.

• Caeruleus

Viewsonic skrev 2009-02-22 21:44:21 följande:

Nja, 100.000:- skulle jag räkna med. Lättast är att ta in några offerter.
    Tänkte du på att hon ska ha matta på väggen?
Svar på tråden Renovera badrum, kostnad??