• Dandelion

Renovera badrum, kostnad??

Hej

Vi har precis köpt en 3:a med totalt renoveringsbehov. Vi tänkte ta det lite då och då men badrummet måste ju fixas innan vi flyttar in.

Är det ngn som har renoverat ett badrum på ca 6-7kvm? Vad har ni betalat?
    Vi ska ha matta på väggarna och klinker på golvet, nytt handfat med blandare och gärna ett badkar med bubbelfunktion.
    Om vi beräknar ca 40000:- tror ni det räcker?

Jätte tacksam för svar, tips och idéer

• Svar på tråden Renovera badrum, kostnad??
  • Lysmasken

Tja nu renoverar vi både kök å badrum. Och vi är uppe över 200t. Då är det både arbetskostnad å material med hoppas jag.

• Caeruleus

Viewsonic - ditt fall verkar handlar om en fuktskada vilket kan ju vara ack så komplicerat och dyrt att återställa. Det TS menar med totalrenovering tror jag nog är att lägenheten är i gammalt skick. Hon menar nog inga djupare skador.

Alltså gissar jag att det värsta som dom kan stöta på är bakfall och byte av brunn.

• Dandelion
    Svar på #17
    Tack för länken, det verkar vara en bra sida, ska kika runt där lite.

Vi ska höra oss för med lite företag här i omnejden och höra vad de ger för kostnadsförslag men nu tror jag mig iaf ha lite bättre koll på ungefär vad vi kan förvänta oss.
    Tack allihopa!
  • Viewsonic

MajaLinnéa skrev 2009-02-22 21:58:29 följande:

Viewsonic skrev 2009-02-22 21:57:05 följande:
    Vad skönt. Rätt mycket humanare pris än 150 000:-
    Ja det var förra ägarens skador. Det skulle kosta noll för oss. Men vi bytte ut kommod och lite dyrare kakel. Sen försökte de blåsa oss. Hamnade i tingsrätten...
  • diddisen80

vi håller på med ett badrum nu.
    Vi ska göra allt själva utan att sätta matta, och så måste det ju komma en rörmockare och en elektriker.
    Det är ca 4 kvm och vi gör en totalrenovering,vi kommer att riva ur allt. Det kommer nog att landa någonstan mellan 60000-70000 när vi är klara.

• skåne tjej
    diddisen80 skrev 2009-02-22 22:06:51 följande:
    vi håller på med ett badrum nu.Vi ska göra allt själva utan att sätta matta, och så måste det ju komma en rörmockare och en elektriker. Det är ca 4 kvm och vi gör en totalrenovering,vi kommer att riva ur allt. Det kommer nog att landa någonstan mellan 60000-70000 när vi är klara.
    det låter väldigt dyrt för ett så litet badrum, det är ju hutlöst vad allt kostar idag!!

är det vanligt att man behöver sätta nya gipsskivor, golvbrunn osv? gäller det golvbrunnen till både toastol och badkar eller hur gör man?
    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Caeruleus
    Svar på #27
    "kanske en dag" - ska ha helkaklat och då springer det snabbt iväg i pris.

Gipsskivor får man inte ha i badrumm längre och alla golvbrunnar för 1990 ska bytas ut enligt reglerna. Å det är inte utloppet för toaletten utan golvbrunn under badkaret eller i duschen det gäller.
  • Pappa G

Installation av bubbelbadkar i ett badrum drar också ofta med sig en del eljobb. Bl.a. måste jordfelsbrytare finnas.

• Caeruleus

Pappa G skrev 2009-02-24 11:08:06 följande:

Installation av bubbelbadkar i ett badrum drar också ofta med sig en del eljobb. Bl.a. måste jordfelsbrytare finnas.
    Bra reflektion!
Svar på tråden Renovera badrum, kostnad??