Shopping på Apoteket!
Okej, tipsa vad man kan fynda på apoteket till sig själv som gravid blivande morsa eller till bebis.... vad är bra och ha hemma som man köper där? Känner mig väldigt vilsen i djungeln
Okej, tipsa vad man kan fynda på apoteket till sig själv som gravid blivande morsa eller till bebis.... vad är bra och ha hemma som man köper där? Känner mig väldigt vilsen i djungeln
Kalkpasta
Barnolja
Amningskupor
Bindor, idominsalva till barnets röda stjärt, barnolja, amningsinlägg, alvedon, ränessans nässpray till barn, mm
tackar för tipsen *skriver ner allt*
mera tips välkomnas!!!!
stora tjocka bindor till efter förlossningen
bephanten till att smörja, (allt från såriga bröstvårtor till röda stjärtar, helt kanon!)
Hmm....vi köpte inte så mycket sånt där alls, har knappt kommit till användning, skulle vara barnolja i så fall.
Mjölkuppsamlare för sympatiläckande bröst
Carefix-toppar att sova i, jättesköna!
Luugn.. Amningskupor är bra att ha, samt deras nattbindor med vingar, carefix-bhn är värdelös (fast billig). oljor, krämer och sånt behöver du inte köpa i förskott, det bästa är oftast att smörja bebisen så lite som möjligt. mjölkupppsamlare kan vara bra att ha. tops och lite bomull till att rengöra naveln med. Sen behöver du nog inte så mycket mer precis i början.
Detta har jag köpt på Apoteket:
Bindor att ha efter förlossningen
Bröstvårtssalva
Amningsnapp
Tänkte köpa bröstvärmare men det fanns ej i min strl
Intyolsalva
Miniderm
Koksalt-lösning
Alvedon-suppar
Amningspump
Mjölkuppsamlare
Det finns även amningsinlägg, men det köpte jag på Gekås
Nagelsax till barn
Parfymfritt schampoo till barn
Parfymfri duschtvål till barn
Det finns även badolja, men det köpte jag på Gekås
Alvedon till dig själv om du har eftervärkar hemma sedan
Tvättlappar finns, men det köpte jag på Gekås
Glmde tipsa om febertermometer om du inte redan har det hemma.
kixan: hehe njä oljor å sånt tänkte jag nog inte på.... inte hade min morsa sånt då min lilebror var liten, vad jag minns hade hon typ potatismjöl och olivolja ahahahahahah *skratt* men vad sjutton är en mjölkuppsamlare? en hink? heheheeh
På www.apoteket.se kan du söka o läsa om alla produkterna. Finns oftast bilder också.
Kixan
Varför tycker du inte om Care-fix? Jag provade en igår å den verkar ju såå skön! Är visserligen bara i v 9, men brösten ömmar så o jag börjar redan växa ur mina bh:ar... Den är ju som sagt billig!
Jag älskar Care-fix!! Tycker att de är superbra och sköna!! Det är så olika från person till person, så det är bäst att testa sig fram.
det viktigaste till bebben är iaf inotyol!!!
1982: För att den ger noll stöd, är rätt värdelös att amma i (amningsinläggen glider iväg från bröstet man inte ammar på och då läcker man överallt) och dessutom har den sömmar på sidorna som iaf jag får ont av om jag sover i den (ammar man på nätterna ligger man ju oftast på sidan).
Jag har köpt en bh från babyboden.nu som är tusen gånger skönare och bättre att amma i, visserligen dyrare också men det är den absolut värd!