• wellah

Shopping på Apoteket!

Okej, tipsa vad man kan fynda på apoteket till sig själv som gravid blivande morsa eller till bebis.... vad är bra och ha hemma som man köper där? Känner mig väldigt vilsen i djungeln

• Svar på tråden Shopping på Apoteket!
  • mysiss

Bindor, idominsalva till barnets röda stjärt, barnolja, amningsinlägg, alvedon, ränessans nässpray till barn, mm

• wellah

tackar för tipsen *skriver ner allt*

mera tips välkomnas!!!!

• cid

stora tjocka bindor till efter förlossningen
    bephanten till att smörja, (allt från såriga bröstvårtor till röda stjärtar, helt kanon!)
    Hmm....vi köpte inte så mycket sånt där alls, har knappt kommit till användning, skulle vara barnolja i så fall.

• stanna

Mjölkuppsamlare för sympatiläckande bröst
    Carefix-toppar att sova i, jättesköna!

• kixan

Luugn.. Amningskupor är bra att ha, samt deras nattbindor med vingar, carefix-bhn är värdelös (fast billig). oljor, krämer och sånt behöver du inte köpa i förskott, det bästa är oftast att smörja bebisen så lite som möjligt. mjölkupppsamlare kan vara bra att ha. tops och lite bomull till att rengöra naveln med. Sen behöver du nog inte så mycket mer precis i början.

• LillaMilou

Detta har jag köpt på Apoteket:

Bindor att ha efter förlossningen
    Bröstvårtssalva
    Amningsnapp
    Tänkte köpa bröstvärmare men det fanns ej i min strl
    Intyolsalva
    Miniderm
    Koksalt-lösning
    Alvedon-suppar
    Amningspump
    Mjölkuppsamlare
    Det finns även amningsinlägg, men det köpte jag på Gekås
    Nagelsax till barn
    Parfymfritt schampoo till barn
    Parfymfri duschtvål till barn
    Det finns även badolja, men det köpte jag på Gekås
    Alvedon till dig själv om du har eftervärkar hemma sedan
    Tvättlappar finns, men det köpte jag på Gekås

• LillaMilou

Glmde tipsa om febertermometer om du inte redan har det hemma.

• wellah

kixan: hehe njä oljor å sånt tänkte jag nog inte på.... inte hade min morsa sånt då min lilebror var liten, vad jag minns hade hon typ potatismjöl och olivolja ahahahahahah *skratt* men vad sjutton är en mjölkuppsamlare? en hink? heheheeh

• 1982

www.apoteket.se kan du söka o läsa om alla produkterna. Finns oftast bilder också.

Kixan
    Varför tycker du inte om Care-fix? Jag provade en igår å den verkar ju såå skön! Är visserligen bara i v 9, men brösten ömmar så o jag börjar redan växa ur mina bh:ar... Den är ju som sagt billig!

• stanna

Jag älskar Care-fix!! Tycker att de är superbra och sköna!! Det är så olika från person till person, så det är bäst att testa sig fram.

• gizen77

det viktigaste till bebben är iaf inotyol!!!

• kixan

1982: För att den ger noll stöd, är rätt värdelös att amma i (amningsinläggen glider iväg från bröstet man inte ammar på och då läcker man överallt) och dessutom har den sömmar på sidorna som iaf jag får ont av om jag sover i den (ammar man på nätterna ligger man ju oftast på sidan).
    Jag har köpt en bh från babyboden.nu som är tusen gånger skönare och bättre att amma i, visserligen dyrare också men det är den absolut värd!

Svar på tråden Shopping på Apoteket!