• cirkel

Minnas XI

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9

• cirkel

Nu finns det en bild på Sofia i galleriet. Idag har jag kollat på Emmas bilder när hon var lika liten och de är väldigt lika. ♥
    Sofia har lite ljusare hår.

• cirkel

Öz: Hon är superlen i nacken, kallar henne för silkesapan.

• cirkel

Grattis Seren! Och inte lika lång väntan heller.

Maja:

Natti!

• cirkel

Fisk: usch så tråkigt och jobbigt med kolik. Vilken otur! Men det GÅR faktiskt att göra ngt åt det. Jag har en kompis som gick och fick akupunktur mot det och det funkade för dem. Jag har läst om det innan också. Det bör ju finnas i Sthlm också.

Jag tycker att det verkar klurigare att sköta killar jag.

• cirkel

Vi har inte köpt ngn vagn ännu. Tyvärr är det ju bilen som gäller till dagis än så länge, jag hoppas få det närmaste dagiset till hösten.

Vi har också funderat på en P & T, men det kanske är roligare för tjejerna att sitta jämte varandra... Vi ska få prova en PT för T's arbetskompis har en sån.

• cirkel

Ja, grattis till Björn i efterskott! Låg och tänkte på att jag hade glömt gratta igår kväll innan jag somnade.
    Hur tyckte han att det var att fylla år?

Här regnar det och all snö är i stort sett borta.
    Jag har haft en drömnatt, hoppas att det fortsätter så! Ammade vid kl 22, sedan kl 4.10! De 2 föregående nätterna var också bra, kl 2 och 6.

Vi har även löst gåtan hur man förflyttar Sofia till sin egen säng, det är skönt! Jag sover inte så bra om jag ska vara orolig för att rulla över henne.

Dagis är stängt på tisdag, så Emma kommer att vara hemma mån-onsdag nästa vecka och T ska jobba, men är nog hemma på tisdagen. Det blir intressant och säkert väldigt prövande att vara ensam med bägge.
    Igår var Emma en stor prövning, hon är förkyld och så säger hon nej till allt, drar fram grejer och plockar inte undan efter sig. Hon lyssnar inte när vi säger att hon inte får göra vissa saker.

• cirkel

Maja: Vad skönt att du mår bra! Är hostan borta också?
    Mysigt med syjunta! Och ni ska dessutom handarbeta?! Vi har en bokcirkel, men just nu läser vi inga böcker, träffas bara och äter mat och pratar.
    Elvira tycker säkert det är kul at träffa nytt folk som hon kan charma. .-)

Har märkt på Emma nu att hon beter sig annorlunda när hon träffar nya människor. Förut var hon superblyg, men nu försöker hon charma dem med leenden och kisande ögon. Spexar också.

• cirkel

Maja: Mormor och morfar kan ju komma, men min pappa har mått lite dåligt sista tiden med alldeles för högt blodtryck, så jag vill inte att de ska komma och slita ut sig nu.

Svar på tråden Minnas XI