• cirkel

Minnas XI

Fisk: Glömde ju gratulera till att akupnkturen gav ett så lyckat resultat med en gång! Fantastiskt! Jätteglad för er skull!

• cirkel

Joffe: Vad gav undersökningen? Var allt bra?

• cirkel

Hej Öz! Kul att se dig! Attans läkare som inte lyssnar. Hoppas att du blir bra snabbt och att deppen är över (men det kanske är för mycket att hoppas på att den försvinner så snabbt? )
    Vad bra att din mamma kunde komma! KRAM på dig!

Naffe: KRAM till dig med! Måste vara urtufft att vara hemma heltid när man är gravid! Hoppas att din mamma snart är återställd. Synd att de inte hittade ngt lättfixat på henne så att hon kunde bli av med domningarna.

Jag har märkt de senaste dagarna att Emma är mycket lättare att handskas med utomhus på en lekplats än hemma, så framöver blir det MYCKET utomhusaktivitet! Jätteskönt att sitta på en bänk i solen när hon grejar med sanden.

Maja: Tack för tipset om jordgubbsmousse! Det låter smaskens! Vet inte vad jag ska ha ovanpå, har inte hunnit fundera på det... Det är jag som fyller år idag, (35)! En toppendag med sol och utetid. Fick bla 20 röda rosor av T.
    På lördag kommer hela familjen på middag.

• cirkel

Stämmer datumet, Öz?

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz kille 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9

• cirkel

MY GOD vad gott det är med nougatfluff!

Tack för grattis!

Maja: Vilket smicker!

• cirkel

Naffe: Här är våren! Solen skineer, fåglarna kvittrar och 7 grader varmt.

• cirkel

Maja: Fy så jobbigt med hostan. Jag hade samma problem och blev ibland så ledsen på det att jag grät... Och inte är det ju roligare när hosta alltid sitter i så jäkla länge.
    Efter Emma så fick jag på efterkontrollen veta att man ska knipa 50 ggr/dag i 3 månader efter förlossningen och sen 10 ggr/dag i resten av sitt liv...
    Det är bra att knipa även före förlossningen, så knip på du!

Emma har slocknat framför TV'n och Sofia sitter i sjalen och sover. Vi hade besök innan idag, bla av en kille som är 1 år äldre än E. När jag tittade in i rummet fick jag en liten chock. Alla sängkläder var urrivna och madrassen på god väg ner på golvet. Hoppas att det inte är ngt som E kommer att lära sig och fortsätta med...

• cirkel

Usch, Essi vad jobbigt med alla värkar! Du får ju gå igenom massor av värkarbete helt i onödan. KRAM på dig! Skönt att Rossy finns där för dig!

Nu har vintern kommit hit också....

• cirkel

Maja: Tårtan blev god, men jag gjorde ett stort misstag, så den kunde blivit bra mycket godare... Jag vispade upp fluffet på fredagen, men sen orkade jag inte lägga ihop tårtan. På lördagen glömde jag att vispa upp fluffet igen så det rann ut massor och tårtan blev lite torr...
    Jordgubbsmoussen var väldigt god till iaf!

Jag fick presentkort på spa, Mamma mia- dvd och 20 röda rosor.

Svar på tråden Minnas XI