Ikea kök.......
har köpt hus och ska byta kök. nu funderar vi på Ikea kök.
vi vill gärna höra för och nackdelar med ikea kök.
gärna bilder och priser så kanske jag kan få lite insperation.....=)
har köpt hus och ska byta kök. nu funderar vi på Ikea kök.
vi vill gärna höra för och nackdelar med ikea kök.
gärna bilder och priser så kanske jag kan få lite insperation.....=)
Har inga bilder, men jag säger bara av erfarenhet - riv inte det gamla köket förrän du beställt det nya (ofta delar som är slut på ikea).. vi fick vänta 4 veckor **skrattar åt oss själva**
Vi är förresten jättenöjda med vårt ikeakök, men det krävs noggrann planering sedan är det mesta möjligt
vi tänkte renovera innan vi flyttade in.
är de lång leveranstid??
är de svårt att sätta upp??
leveranstiden beror på hurpass populärt kök ni valt. Har ni tur så finns allting inne på lagret.
Bänkskivan är en sådan grej man ev. behöver specialbeställa - för vår del tog det 3 veckor har jag för mig.
Lätt som en plätt att sätta upp.. om man är händig dvs
kolla in hos mig.
Jag har bilder i mitt galleri på vårt Ikea-kök, välkommen på en titt ![]()
Fungerar bra i det stora hela. Problemen brukar vara där det krävs speciallösningar typ täckskivor vid ände, passbitar etc. där det inte alltid finns bra lösningar. Granska skiss noga och tänk igenom montaget.
De luckvarianter som säljs mest finns på lager för direkt avhämtning, vilket också kan vara en fördel om man behöver komplettera något efteråt.
Höjer ett varningens finger för FAKTUM Askome, där man har haft kraftiga kvalitetsproblem (t.o.m. leveransstopp).
Rekommenderar ett kök där man inte allt för kraftigt blandar massivt trä med både laminat och fanér.
vilka fina kök ni har.....villa börja nu =)
ritade ni upp köket själv eller fick ni hjälp av ikea att göra de. vi tänkte ev. göra en fuling att ta in kvick att rita och sen ta den ritningen till ikea....=)