Ikea kök.......
har köpt hus och ska byta kök. nu funderar vi på Ikea kök.
vi vill gärna höra för och nackdelar med ikea kök.
gärna bilder och priser så kanske jag kan få lite insperation.....=)
har köpt hus och ska byta kök. nu funderar vi på Ikea kök.
vi vill gärna höra för och nackdelar med ikea kök.
gärna bilder och priser så kanske jag kan få lite insperation.....=)
Jag ritade vårt kök själv med Ikea´s ritprogram!
Det blev ett 20-tal olika lösningar/luckor/handtag mm innan det blev så som vi ville ha det
Ritprogrammet är mycket enkelt att använda och dessutom väldigt roligt ![]()
Jag ä rjättenöjd med vårt IKEQAkök. Nackdelen är väl att det inte finns lika många olika mått på sakerna som det finns i en del andra kök, men de mått som fanns var vi i alla fall helt nöjda med.
Tror inte det finns några andra nackdelar. Vad jag hört så är kvaliten lika bra som i dyrare kök.
Har smugit runt och kollat på alla fina köksbilder, tack ni som visar!
Vi har nyligen köpt ett Ikea-kök, som jag och maken läääängtar efter att sätta in för att ersätta vårt nuvarande ruskigt fula kök, men det får ligga i kartonger några månader till, framåt sommaren räknar vi med att sätta igång. Måste definitivt vara klart innan trean föds i slutet av juli. Gud, som jag längtar! Hatar verkligen köket i vårt nya hus, det förra köket var bra mycket snyggare.
Vi har ett IKEA kök från -07. Det är insatt av de tidigare ägarna till huset.
Det jag hört om ikea kök är att bänkskivorna ska vara av dålig kvalité, men våra massiva i ek är fina hittils i allafall... Däremot skulle jag satsa på en blandare av högre kvalité eftersom det smäller i den ibland och känns inte så stabil... Här är bilder från vårat kök i allafall, vi trivs väldigt bra med lckorna och fläkten.
![]()
![]()
På det stora hela var vi supernöjda med vårt Ikeakök. Och även om vi hade ett "knasigt" kök men konstiga vinklar så gick det att lösa. Mycket tack vare duktig och hjälpsam kökspersonal på Ikea!
Men vi kommer aldrig köpa vitvaror och blandare hos Ikea igen för det var stora besvikelser, eller så får man vad man betalar för helt enkelt.
de där med blandare viste jag inte alls om......tack för tipset.
ska kanske titta lite på skissprogramet från ikea. tyvär har jag inga mått, har inte fått nycklarna än.
ni som har visat bilder ni får jätte gärna skriva priset på luckor och stommar.