Blue Bird skrev 2009-02-25 08:28:50 följande:
Vad bra med tips, verkligen! Hon är drygt ett år och ska börja på dagis nästa vecka. Det är inte så gammalt men vi ska ta det väldigt lugnt i början. Jag ska börja plugga igen i april så vi tänker oss en långsam invänjning då hon inte kommer vara där så länge i början. Än så länge har vi mest varit ute med vagnen eftersom det varit så snöigt men nu när hon ska vara ute utan så stäåller det ju lite andra krav på kläder och dylikt. Det är så himla bra här på familjeliv att man kan få lite tips från föräldrar och andra kunniga så man är liite förberedd
iaf.
jag tror inte du ska dra ut på inskolningen längre än personalen planerat. det vanligaste är nog att ha den i två två veckor, en del har snabbinskolning på tre dagar.
garib skrev 2009-02-25 09:55:58 följande:
Tänk på att låta vantarna fästa i overall eller jacka ,för det är något som barn tar av sig ofta och pedagogerna har många barn att kolla. du ska ochkså vara beredd på att ditt barn blir extra mammigt ,grinigt och kan sova oroligt den första tiden. lycka till.
jag som pedagog tycker inte de behöver sitta fast i overallen, huvudsaken är att de är märkta så att man kan sätta på dem igen. en del barn vill inte ha vantarna på sig hela tiden och blir halna ;) då. om de skulle få va utan ett tag (under förutsättningen att det ej är för kallt) skadar det ju knappast. jag personligen avskyr tex vantar som sitter ihop med ett långt band som en del föräldrar har draget på insidan av jackan så att en vante sticker ut på varje sida. många såna vantar sitter ej fast bra på händerna och är sen bara ivägen när barnen leker. då är det bättre att ha såna vantar som går att dra upp ver armen på jackan/overallen eller såna som man stoppar in inunder som verkligen sitter fast. men det är ju olika hru man tycker. är du osäker TS så fråga på ditt barns fsk vad de föredrar.
garib skrev 2009-02-25 10:12:47 följande:
lätta och varma skor och enkla att sätta på,ingen knytning. ska torka snabbt och tåla torkskåp
bra tips!