När ska man packa BB-väskan??
Ja, som sagt. I vilken vecka började ni packa..?
Ja, som sagt. I vilken vecka började ni packa..?
Det får man nog bestämma själv, jag har själv inte packat min väska ännu.. Är inne på BF+2 idag! Men jag hade bara tänkt ta med mig det viktigaste och det packar jag ned när det är dags.. =) Sen får man ju se om det är bra eller dåligt att vara så "oplanerad"..
Packa redan nu om det känns bra eller så avvaktar du.. Lycka till!
Jag är i v 39 och tänker inte packa väskan förrän det är dags att åka till BB.
Jag kan inte packa ner necessär och kläder redan nu, de behöver jag ju använda varje dag fram tills förlossningen.
(Har dock funderat lite på vad jag ska ta med mig, så går det lätt att packa innan avfärd.)
Jag är annars värdelös på att packa innan semestrar och sånt och kommer nog inte att ha packat nånting innan om jag känner mig själv rätt. Får lösa sig ändå. Sambon eller familjen får väl fixa det som behövs. Får väl se till att MVC journalen och patientbrickan finns tillgängliga bara...
Jag hann aldrig packa min väska, va bombsäker på att jag skull gå över tiden, men plutt ville komma ut en vecka för tidigt!!! Som tur va hade jag skrvit en lista så det gick rätt så smidigt ändå.
Men vänta inte för länge ... =)
Jag gick förresten till en kosmetikaffär och fick massa prover på tvålar, lotion osv.
Funkade hur bra som helst att ta med till BB, behövde aldrig packa ner hela mitt kitt hemma, plus att jag slängde det innan jag åkte hem från BB =)
jag packar lite pö om pö började för 2 veckor sedan men jag har även packat om några gånger (blir aldrig nöjd) tror de hör till själva boande lite efter som jag gör de samtidigt! är nu i v 36!
Jag är i v37 och tänkte börja så smått att packa ner sånt som jag inte behöver nu (amningsbh, kläder till lillan, amningsinlägg, energidrycker, läsk, kexchoklad osv). Har skrivit en komihåg lista som jag kan bocka av allteftersom jag stoppar ner grejer. Men jag har ju också ett stort kontrollbehov och känner att jag vill vara förberedd och slippa packa allt när det sätter igång.
Jag är ett framförhållnings-freak av rang, så jag tänker packa BB-väskan en månad före BF, dvs så långt det är möjligt. Hygienartiklar och förtäring får naturligtvis vänta tills det blir dags. Jag tycker det känns lugnast rent psykologiskt att ha förbertt väskan, nästan som en ritual. Dessutom kan ju förlossningen dra igång ett par veckor för tidigt. Det finns inga rätt eller fel, för att använda en sliten klyscha. Du får känna efter vilken typ du är själv. Lycka till!
Är i vecka 37 och har börjat packa väskan.
Det svåra är ju att man anväder det mesta, det har blivit lite till bebben och amnings bh,mm. Får väl ta resten när det är dags. Det ska ju inte med så mycket... för ett par dar!
Mitt tips är att ha väskan packad innan bf. Min var så gott som packad, men inte helt, och jag kan säga att det inte alls var kul att stå och försöka andas genom värkarna (kl 4 på morgonen) medans min man sprang omkring och visade upp saker för mig som jag fick nicka eller skaka på huvudet åt.