• Malin L

När ska man packa BB-väskan??

Ja, som sagt. I vilken vecka började ni packa..?

• Svar på tråden När ska man packa BB-väskan??
  • Havanna

Jag har packat det mesta och jag är i v 32.

Men jag väntar tvillingar och risken är ju stor att dom kommer förtidigt. Dessutom så har jag inte så mycket tid på mig när det väl sätter igång, eftersom den som väntar tvillingar ska åka in direkt, inte vänta hemma så länge som möjligt som när man bara väntar en...

• Sessan78

Jag hade packat min väska med bebbens saker ganska tidigt. Mina saker slängde jag i samma dag som jag åkte in i v 36+5 37. Hon kom lite snabbare än vi tänkt Så det kan vara bra att ha den packad man vet aldrig när de små liven behagar att komma ut.
    Lycka till

• stumpan5

Tips! varför inte packa väskan i tid, för annars kankse ni står där med vattnet forsandes mellan benen, värkar och inte en grej packad.

• stumpan5

Som svar på TS. Jag packade aldrig. Killen fick packa och det slutade med att vi fick med oss en stor säck med begagnade babykläder och inte mycket mer

• Vinga1972

Vi flyttade 4 veckor innan BF så då såg vi till att ha packat undan det vi skulle behöva till BB för att ha koll på sakerna. Och tur var det. Sonen kom ut i V37+3 och fort gick det.

• sofiemalmö

Jag är i vecka 37 och började packa väskan i förrgår..Har rätt mycket sammandragningar och mensvärk, så man vet ju aldrig. Men gud vad mycket man ska ha med sig! Det blir 2 stora väskor för bebis mig och pappan...men bättre för mycket är för litet..

• Atjo

Jag och min man packade väskan under tiden jag hade värkar. Sån framförhållning hade vi! Det var lite lustigt egentligen, för annars om t ex vi ska resa någonstans, då packar jag ca 2 veckor i förväg, men alltså inte nu. Tror i o f s att det berodde på att det blev så påtagligt allting, då. Men det gick ju bra, fast lite hade vi ju glömt så karln fick åka hem senare och hämta detta. Mitt råd är alltså: gör inte som vi! Packa hellre i god tid!

• Ung kvinna

Jag vill börja packa redan nu... är i v.29 =)

• Karra1

Jag brukar inte packa förrän jag ska in på BB, nu packar jag dock eftersom jag ska bort en vecka och måste ha väskan med mig - kan inte åka hem och hämta den precis

Sen så är det ju olika vad som måste med till olika förlossningar/BB så jag får packa för två olika (det är ju lika bra det).

Jag är i v 38 nu kommer hem när jag är i mitten av v 39 - så risken finns ju att jag föder barn "på annan ort"

• Mamma Jennie

Jag har packat klart den idag. Och ja har 10 dagar kvar till Bf..

• AnnaLi

Jag packade väskan nästan klar igår å nu är jag i vecka 35

• latina

Jag har packat lite i taget sen v35 (tror jag det var).
    Nu står väskan och bilbarnstolen redo i hallen

Karen v37+5

• peppis 72

Har packat lite då och då, har packat ner nästan allt det sista idag. v37+5

• Tbulle

Har inte börjat än (ooops!). Lever farligt! Ska ta tag i det i helgen. Har i alla fall en lista att utgå från. Är i v.38 + 4. Hehe...

Svar på tråden När ska man packa BB-väskan??