• Anonym

Provsvar? för magnet röntgen?

Jag gjorde en magnetröntgen på ryggen början av februari. Dagen efter skickade de svaret till vårdcentralen, fick jag veta av dem på röntgen. Men de hörde aldrig utav sig. Jag fick ringa och efter 2,5 vecka fick jag veta.

Enligt dem på röntgen så fungerar det sällan bra att läkaren ringer upp. Utan att man själv får ta kontakt.

• Anonym

Sista nonym 10: Va det så att allt va bra då eftersom de inte ringde?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-25 18:28:38 följande:
    Jag gjorde en magnetröntgen på ryggen början av februari. Dagen efter skickade de svaret till vårdcentralen, fick jag veta av dem på röntgen. Men de hörde aldrig utav sig. Jag fick ringa och efter 2,5 vecka fick jag veta. Enligt dem på röntgen så fungerar det sällan bra att läkaren ringer upp. Utan att man själv får ta kontakt.
    Men den informationen får man ju inte...att man själv ska ringa.?!
  • Anonym

Men jag tror inte ens läkaren hade tittat på röntgenplåtarna för det var min st läkares "mentor" som fick ringa för min läkare pluggade till ett slutprov? Så hon var inte ens på jobbet..

• Anonym

Varför dröjer det tror ni? För att det sitter läkare och tittar på det och tänker..."nej den där skiter jag i, de kan gott gå och undra lite till..." Eller kan det vara så att arbetsbelastningen är ENORM och att hanteringen från sett svar till signerat och postat brev som levereras i lådan är en monstruöst lång kedja av händleser ibland? Logistik alltså.

• Anonym

Men jag tror att om röntgen visar något allvarlig så märken röntgenläkaren dem på något sätt, och att er läkare kontakar er fortare.

Men ring och be om en telefontid.

• Anonym

De sa att de som röntgar inte kan uttala sig när de röntgar..det är en neurolog som tyder bilderna sen efter..

• Anonym

Nä vart inte informerad om att jag skulle få ringa och höra om svar..Klart som sjutton man oroar sig när det gäller ens barn åh man inte får resutlat..

• Anonym

Ju längre man får vänta desto mer nervös blir man. Förhoppningsvis är tystnaden positiv.

Det går hyfsat fort att kolla om det är något. Min morfar åkte in förra onsdagen och fick göra en röntgen (antar magnet) och fick svar några timmar senare att han hade en blödning och vätska i hjärnan.

Så ring imorgon så skyndar de på..

• Anonym

Nu har jag jagat runt..åh provsvaret vart skickat för en vecka sen..
    Åh läkarn har skicka ett brev som är på väg
    Undra om de bådar gott eller inte *nervös*

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-26 08:24:32 följande:

Nu har jag jagat runt..åh provsvaret vart skickat för en vecka sen.. Åh läkarn har skicka ett brev som är på väg Undra om de bådar gott eller inte *nervös*
    Om det skulle vara något allvarligt så tycker jag inte att ni borde få veta det via post, vad det handlar om.
  • Anonym

Kan inte vara annat än positivt svar..

• Anonym

TS- jag tror inte de skulle skicka brev om svaret är dåligt. Då skulle de kalla in er och prata istället. Slappna av.

Svar på tråden Provsvar? för magnet röntgen?