• Maneater

hur borstar ni tänderna på era barn??!!

precis vart å borstat tänderna på william. vart en brottningsmatch på skötbordet, IGEN. för varje gång protesterar han mer å mer, känns ganska tråkigt om man ska behöva borsta tänderna med VÅLD(han e SÅ stark). hur sjutton ska man göra? de här våldsamma protesterna började för ett tag sen då han hållt på å få kindtänder. försöker vara jätteförsiktig i munnen, sjunga för honom. vara i famnen, sitta i matstolen. leka lite så han ska tycka det är kul, ligga på skötbordet så jag kan komma åt bättre men alltid detta bortvridandet av huvudet, skrik och gorm samt bitande i tandborsten. vad ska man göra? jag kan ju inte strunta i å borsta tändrna på han ända tills tänderna växt upp lixom? *suck* förut brukade han alltid gapa stort men suga och bita lite i tandborsten men senaste tiden har det blivit fight vid varje tandborstning..blir tokig! nåt råd??

• Svar på tråden hur borstar ni tänderna på era barn??!!
  • MiaMaa

ge han en tandborste han med.....med tandkräm på ...för då kanske han gnuggar den på dom tänderna.......

• JessieZ

Jag sitter med flickan i knät på dagkarskanten och hon gapar så snällt...har sett hur mamma gör

• Maneater

jag brukar ge han sin tandborste och låta han ha den i munnen men han gnuggar inte även om jag försöker visa honom med sin eller när jag borstar. blir ju mest att bita å det blir ju knappast någon tandborstning. vill ju inte att han ska få dåliga tänder..

• SaraStina

Vi upptäckte av en slump att vår kille älskar att ha den elektriska tandborsten i munnen efter att ha sett hur vi gör. Jag tror den vibrerar skojigt, så han har fått en extra mjuk borste. Han sitter och har den i munnen i ca3-4 minuter, så alltid blir något rent. Dock har han bara sex tänder än.

Så det kanske kan vara ett tips...

• Maneater

sarastina: hm, kanske kan vara nåt. nu använder iof inte jag någon sån men man skulle ju kunna köpa en kanske..spelar nog ingen roll hur många tänder dom har..

• Maneater

*puffar* kom igen nu..nån som har nåt tips på hur man får hono att "gilla" att borsta tänderna..

• Gisse the one and only

Maneater

Tror du måste bestämma dig för EN metod, du stressar upp ditt barn och gör en alldeles för stor grej av det hela. Sätt dig på toasitsen och ge honom en tandborste och du har en. Borsta det som går, tvinga INTE och ha en liten pratstund bara. Låt honom va med när du borstar dina och prata och visa hur du gör. Ta det lugnt, det är ingen panik, TVINGA INTE. Kram

• Heax

Han har en egen tanborste som han fått att tugga på när han har legat på skötbordet. Men sen så har han en "riktig" också. Han brukar sitta i mitt knä oftast eller på skötbordet och han bruker gapa tillräckligt snällt så jag hinner köra runt ett par varv med tandborste med tandkräm. Sen brukar han få mecka lite själv efter också, då står han på en pall framför handfatet och blöter tandborsten, suger på den och borstar lite. Så kan han hålla på länge, brukar tom bli arg när man tar bort borsten och tycker att han är klar

• Maneater

Gislöv: tack för svaret! det är inte så viktigt att det blir supernogrann borstning nu då eller? går å oroar mig i onödan kanske men jag själv har ju jämt hål och det har väl alla i min familj också. men det kanske inte e så farligt eller?? ska försöka lugna ner mig lite över det här så får man kanske ta det lite mer nogrannt senare då han vant sig..blir väl kanske bättre också när han inte har tänder på g..

Svar på tråden hur borstar ni tänderna på era barn??!!