HJÄLP! Min sambo är så jäkla respektlös mot mig. Han får mig att må skit.
Hej hej.
Jag behöver skriva av mig lite, och få lite råd om hur jag ska göra...
Jag har en sambo, och vi har en son som är nästan 1 år gammal.
Sambon och jag, är båda runt 25 år gamla.
Han är underbar på många sätt, men som jag visserligen inte kan räkna upp nu, för jag är så irriterad och sårad just nu.
Men han är också ett riktigt svin ibland (ganska ofta), vilket är lättare att räkna upp just nu.
* Han visar ingen respekt. Exempelvis; innan idag när vi bråkade och han skrek och betedde sig illa, då sa jag till honom; "prata inte så till mig, jag förtjänar respekt" Då svarade han bara kaxigt och hånlog; "Ah, håll truten!"
Han har FLERA ggr kallat mig psykfall, och en massa andra hemska saker som jag knappt vill ta i min mun.
* Han tar ingen hänsyn. Exempelvis; Om jag är trött en morgon (när det är helg) och vill ligga kvar i sängen, få lite sov-morgon. Då ställer han aldrig upp med att ta vår son. Det slutar alltid med att vi blir ovänner, jag får masa mig upp ur sängen helt enkelt. Det har hänt ca 3 ggr att han gått upp med vår son och låtit mig få sova en stund till. 3 ggr på nästan 1 år.
Han tar aldrig hand om vår son i övrigt heller. Han nattar aldrig vår son, han matar aldrig vår son, han badar aldrig vår son, han byter aldrig blöja... Han gör aldrig nåt med vår son! Han tar inget ansvar!
* Han tjatar alltid om att jag sitter bara hemma på min röv, gör inte ett skit. Fast jag är mamma-ledig och går här hemma och städar och håller på, så duger det inte (när han är arg). Han kan säga att jag inte gör ett skit, att jag bara sitter på min röv medans han är på jobb och tjänar pengar, jag bidrar inte med nåt!
* Jag får ut 11.000 kr/mån, han får ut 20.000 kr/mån, vilket han menar att HAN försörjer mig. Fast mina pengar går till hela hyran, elräkningen, Internet, telefonen, hemförsäkringen... Plus att det oftast är jag som handlar kläderna till vår son. Han menar att eftersom han har mer pengar, så betalar han ju mest. Jo det har han kanske rätt i, för han har mer pengar, så hans pengar används ju mer. Men mina pengar har väl också ett värde, även fast summan är mindre? Mina pengar används ju också.
* Han skriker HÖGT fast vår son är där, ibland när vi bråkar. Jag har förklarat flera ggr att så gör man inte, vår lilla son kan bli skrämd och orolig, det kan sätta spår... Men han fortsätter ändå.
* Han dricker så fort det blir fredag och blir ofta ganska full. Fast jag själv har varit på behandling för droger m.m. Och både min mamma, pappa och båda mostrar har alltid druckit väldigt mycket, så jag AVSKYR alkohol, och fulla människor. Det har jag förklarat för honom flera ggr, men han bryr sig inte. Han har hamnat i fyllecellen pga att han var för full, han har tappat sin plånbok med 3000 kronor i, han hånglade med en annan tjej när jag var gravid, han har varit jätte-elak mot mig flera ggr när han druckit. ÄNDÅ vägrar han sluta dricka, fast det sårar mig, han säger bara; "jag tänker inte bli nykterist, du bestämmer inte över mig"
Ja det här var lite om min sambo och hur han behandlar mig.
Vad tycker ni att jag ska göra??
Jag förstår att många säkert vill svara; LÄMNA HONOM men om ni kanske hade några andra råd att ge, alltså något annat jag kan prova, innan jag kanske måsta ta det steget, så vore jag väldigt tacksam!??
Kram på er alla, och TACK!!