• zera

Hur mycket är en portion musli???

Alltså, visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Men jag undrar hur mycket man räknar att en portion musli är. Jag håller på och tränar och ska gå ner ganska mycket. Och vissa dagar äter jag musli till frukost men har en känsla av att jag äter för stora portioner. Så hur mycket är en portion musli, 1dl, 2dl? eller vad tror ni?

• Svar på tråden Hur mycket är en portion musli???
  • Marma

gissa på ca 1,5dl....står det inget på förpackningen, brukar stå nån näringstabell o då på 100g o en portion (typ 35g)

• Euforia

En dl müsli väger ungefär 40 gram och innehåller ca 150 kcal.

Om det är det enda du äter till frukost tycker jag nog att du ska ta mer än 1 dl, det blir ganska lite att stå sig på annars.
    Vad brukar du ha till? Yoghurt?

• zera

SmåläningsMamman skrev 2009-02-26 07:10:31 följande:

gissa på ca 1,5dl....står det inget på förpackningen, brukar stå nån näringstabell o då på 100g o en portion (typ 35g)
    nä, vi har gjort egen musli =)
  • zera

Euforia skrev 2009-02-26 07:30:58 följande:

En dl müsli väger ungefär 40 gram och innehåller ca 150 kcal. Om det är det enda du äter till frukost tycker jag nog att du ska ta mer än 1 dl, det blir ganska lite att stå sig på annars. Vad brukar du ha till? Yoghurt?
    Nej jag äter inte bara musli, blir lite fil till och sen nån smörgås och en frukt =)
  • Nazreth

1dl müsli är 40g och det innehåller kring 136kcalorier och uppåt beroende på märken.

• klyban

Brukar det inte stå på paketet vad man anser en portion är?
    Själv köper jag inte sånt här, men står ju på många andra förpackningar vad portionsstorlek är.
    Som visserligen oftast är snålt tilltaget.

• Henkstar

Hur långt är ett snöre?
    Gör portionen i den storleken du vill/behöver?

Svar på tråden Hur mycket är en portion musli???