Inlägg från: Eliva |Visa alla inlägg
  • Eliva

Vad anser ni om flexikoppel?

Jag tror det kan vara så att det finns de som tror att flexikopplen inte är så starka som de verkligen är. Dvs, att om din "stora" hund skulle rycka till skulle kopplet gå av. Var kvinnan äldre? Jag minns att på 80-talet var livslängden på flexikopplen ca 1 år innan man fick köpa ett nytt för att det hade börjat naggas sönder. Men nu har jag haft samma koppel till Dinkey i säkert fem år, om inte det dubbla t.om. Precis som allting annat så har ju produkt-utvecklingen gått framåt även bland koppel.

Så, NEJ, självklart är du inte ansvarslös och absolut inte om du vet att du litar på din hund. Tyvärr är det ju dock så att väldigt många har tråkiga erfarenheter av människor som har "halv-uppfostrade" hundar som de själv tycker är superuppfostrade, och som sedan attackerar andra hundar/människor. Sedan tror folk att alla är sådana, trots att de allra flesta av oss har stenkoll på våra hundar som aldrig skulle drömma om att bryta mot mattes/husses kommando.

Du verkar vara en superbra hundägare och jag tycker bara du ska ignorera människan. Tyvärr finns det ju idioter.

Svar på tråden Vad anser ni om flexikoppel?