Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

VI från Linköping Del 3!!!!

God morgon! .

Hur är det med er?

Själv är jag dötrött. Hade en fruktansvärd rethosta i natt och kräktes till kl 5 i morse. Nu håller jag på och småpackar inför helgen, vi ska till Sthlm och hälsa på syrran.

• LittleMee

Hej hej. Är det bara hos mig den nya versionen är jätte seg?

• LittleMee

Maria84, Apipoulai: Tack för svar. Då vet jag att det inte är min dator jag ska irritera mig på

• LittleMee

Jag vet inte direkt om det här hör hemma här i tråden men kan ändå passa på och fråga.

Bebisen har varit jätte seg den senaste veckan (v 31+5). Har bara känt av honom 2-3 ggr per dag. Ringde förlossningen i Huddinge när vi var där i helgen som tyckte det var normalt och att vissa perioder är dem lite slöare. Idag har jag inte känt av nåt sedan jag vaknade vid 10. Är det för snart att oroa sig igen eller ska jag vänta några timmar till?

• LittleMee
    Svar på #304
    Tack för svar. Ska försöka ge mig på att leta efter nr till dem på en gång.
  • LittleMee
    Svar på #308
    Andreas ligger och vilar då han är sjuk. Tänkte vänta med att ringa så stackarn får sova en halvtimme till om han nu ev får skjutsa in oss för en kontroll.

Jag har provat med isvatten och buffat på magen men känner inget. Bebisen har aldrig direkt varit vild men såhär slö har han aldrig varit så man blir lite orolig.
  • LittleMee
    Svar på #310
    Mizzz skrev 2009-03-02 18:14:19 följande:
    Ring nu, och säg att du kan komma först om en timme, så hinner dom planera.
    Nu har jag ringt och pratat med en jätte gullig barnmorska på förlossningen. Hon tyckte aboslut att vi skulle åka in så jag tänkte vänta en liten stund innan jag väcker sjuklingen.
  • LittleMee

Hej, Det gick bra ikväll. Fick ligga med ctg maskinen i ett par timmar då bebisens hjärtslag galopperade uppemot 180 slag i minuten. Han lugnade ner sig till slut så jag slapp bli inlagd. Ska på tillväxt ul på onsdag så vi får se hur det står till därinne.

• LittleMee
    Svar på #355
    Fru T skrev 2009-03-03 06:41:22 följande:
    Så skönt att allt va bra, jag va ju uppe där förra veckan av samma anledning men min kurva va fin från början så låg nog bar i ca 45 min...
    Jaha, vad skönt att det gick bra för er med.
  • LittleMee
    Svar på #363
    dinana skrev 2009-03-03 09:21:41 följande:
    Vet ni att det är en pojke? 180 slag var mycket.. Här ligger det runt 156 ungefär och det är ju rätt mycket det också. Fast jag vet int vad som gömmer sig därinne. Jag ville ta reda på det förut men inte nu längre..
    Jodå, I v 21 när vi gjorde riktat ul förstorade läkaren könsorganet så den tog upp hela skärmen och Andreas blev så stolt . Det var en läkare härifrån som tydligen är jätte duktig på just att se könet. Anders Selbing.

Jag fick ingen förklaring på varför hans hjärtslag bultade på.

Det är lite spännande att inte veta också. Tog ni reda på med första barnet?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!