Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

VI från Linköping Del 3!!!!

Svar på #387
    Maria84 skrev 2009-03-03 11:43:28 följande:
     Vad skönt att allt såg bra ut!
    Tack. Nu behöver jag bara hålla andan i 8 veckor till
  • LittleMee
    Svar på #390
    dinana skrev 2009-03-03 11:54:15 följande:
    Okej, nej vi har aldrig talat reda på könet... det får man ju reda på ändå i slutändan. Jo Selbings har man ju hört en del om. Men tycker inte det är så viktigt att ta reda på könet. Det kanske kan underlätta lite i inköp, men nej, jag kommer ju ändå köra runt med min ceriserosa vagn vare sig det blir en flicka eller en pojke. Det är ju min vagn liksom som jag pungat ut en massa pengar på. Dessutom älskar jag rosa...
    Jag beställde en röd vagn fast jag visste könet . För mig känns det personligare på nåt sätt när vi vet. Men jag har sagt att har jag turen att bli gravid igen så vill jag nog inte veta nästa gång.

Rosa är fint . Vore bara onödigt att byta vagn för att färgen inte är "pojkig".

Var ni färdiga med all inköp när hon kom?
  • LittleMee
    Svar på #393
    JePaLuLi skrev 2009-03-03 12:06:12 följande:
    Måste få visa upp mina ögonstenar  Klickbar
    Jätte fina pojkar du har!! Tror jag fick en likadan tröja av svärmor fast i en annan färg.
  • LittleMee
    Svar på #394
    dinana skrev 2009-03-03 12:09:30 följande:
    Nej vi hade ingenting innan hon kom. Hade inte haft en tanke på att köpa saker. Vi skulle nämligen flytta i början av januari och hade planerat att köpa alla saker sen när flytten var klar. Molly var beräknad i slutet av januari.. men jag kan ju säga att man aldrig skall planera saker... Molly kom den 16e december. Så julafton spenderades på sjukhuset, fast vi fick åka till släkten för några timmar. Vi kommer nog inte heller ta reda på könen.. även om jag faktiskt ville det först, men när hon ändå inte kunde se något på UL i v 20 så sket vi helt i det. Men troligtvis är det en flicka, fast jag hoppas på en pojke. Har köpt en rosa mjuklift till vagnen nu så jag skiter helt i vad det är för kön på ungen... bara h*n tycker om rosa.
    Vi har bara vagnen och lite andra småsaker att köpa nu.

Jag förstår att man vill ha en av varje och att man gärna fantasierar under graviditeten men det är nog sak samma när bebisen väl ligger i ens famn.

Varför tror du att det blir en flicka?
  • LittleMee
    Svar på #399
    JePaLuLi skrev 2009-03-03 12:17:22 följande:
    Tack! Just den finns bara i blått, men det finns en annan variant som är vit och brun, den har de också
    Jag har en blå med en matchande mössa .
  • LittleMee
    Svar på #404
    dinana skrev 2009-03-03 12:28:57 följande:
    nja, jag vet inte.. men sambon har bara pojkar i sin familj och hans kusiner ä bara flickor.. tänkte att de var lite sega i hans släkt att de bara drog på en sort.. =) men det är väl upp till bevis nu.
    Om 10 år kanske vi ser er i programmet familjen annorlunda. "Familjen som inte gav upp förrän de fick en pojke" .
  • LittleMee
    Svar på #407
    JePaLuLi skrev 2009-03-03 12:38:02 följande:
    [citat]
    Mössorna finna här med

Tyckte att lillen såg så liten ut och såg nu att det var inte så länge sedan han tittade ut. Grattis.... i efterskott.... eller nåt .
  • LittleMee
    Svar på #408
    Fru T skrev 2009-03-03 13:33:49 följande:
    nu ringde dom äntligen från tandläkarn å gav mig en återbudstid 14.15 i skäggetorp, hoppas ja inte får samma sura läkare som gjorde första behandlingen av den här tanden. Inge rolig attt komma in på jour för man får ofta ett så strässigt å grinigt bemötande...Passat på att käka lite så ja inte behöver bli hungrig på ett tag...man får väll ta bedövning när man e preggo va?
    Vad jag har läst så går det att få bedövning. Men många som säger att det inte går. Ring och fråga så du inte går i onödan om du nu inte är villig att göra utan.
  • LittleMee
    Svar på #412
    Maria84 skrev 2009-03-03 13:47:32 följande:
     Haha då lär det nog bli likadant här, fast om en flicka Jag är helt inställd på att det blir en pojke denna gång också om det går vägen, men en tjej vore väldigt skoj, lite omväxling
    Hi hi, jag ska hålla ögonen öppna om några år .

Grattis till plusset förresten. Ska ni kolla könet?
  • LittleMee
    Svar på #414
    Maria84 skrev 2009-03-03 14:04:14 följande:
     Ja gör det Tack! Nej vi ska inte kolla, har inte gjort det med de andra två heller. Vill inte veta förrän på förlossningen, tycker att det förstör hela grejen Är så spännande att få upp bebisen på magen och inte veta vad det är Visserligen varit helt inställd på pojke båda gångerna, framför allt med Lucas, så hade det varit en tjej då hade jag nog fått en chock Ska man gå efter symtomer osv som att man får mkt finnar med flickor så är det nog en flicka För jag har dem tamesjutton överallt! Fast sånt där brukar ju inte stämma.
    Jag var nästan helt övertygad om att det skulle bli en flicka då jag gjorde alla tester som fanns på nätet. Dessutom har jag blivit jätte ful sedan jag plussade. Ingen som säger att jag "strålar" under graviditeten inte.... så det är bäst för ungen att han vacker så mkt som jag har fått stått ut med .

Blir spännande att se till höst vad det blir för er.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!