Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-03-15 11:52:08 följande:
    Fru T skrev 2009-03-15 11:47:17 följande: Ja, skulle också gärna ha massor djur! Men grisar är det väl inget fel på? Höns och andra fåglar däremot, de är obehagliga. :)
    Låter som att ni skulle platsa på våran gård Här finns lite allt möjligt och mer ska det bli Bara vi får ordning på det så som vi vill ha det.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84

Skorpan - så fint!
    Becka - hade gärna kommit, behöver komma ifrån lite men lilleman är sjuker

Ja igår morse slog det till på Lucas, var jättetäppt och jätteröda ögon och lite blåaktig under ögonen. Och idag har det blivit värre, och när vi skulle lägga honom hade han fått en massa prickar på bröstet och han ser lite större ut på ena sidan så det första vi gör imorron bitti är att ringa Vc så de får kolla på honom.

• Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 10:48:18 följande:
    Jag tycker att det låter som att du träffar din mamma jätteofta. Men det kanske är för att jag själv träffar min pappa alldeles för sällan. Nu när vi flyttade fick vi ju betydligt längre avstånd till honom. Men det var nödvändigt nu när det kom en till liten skrutt. Nu har vi ju både svärmor och svärfar jättenära. Får ser om man flyttar närmare i framtiden.Hur är Valla nu för tiden? Är det mycket djur där nu?Kanske skulle ta en tur dit
     Djuren är inte utsläppta ännu, brukar väl vara runt maj nån gång. Och det som finns är ju getter, får, hästarna, marsvin, kaniner och olika sorters fåglar.
  • Maria84

Pratade med VC förut så vid 15 ska vi in med Lulle. Se vad de säger om honom.

Underbart väder ute idag! Är helt svag i benen idag så jag får väl sätta mig i en stol ute och lapa lite sol.

• Maria84

På tal om Valla så står fåren i ett av stallarna ovanför häststallet, går i uteboxar där.
    Och på andra sidan av det huset så finns ju ingångarna till kaninerna, marsvinen och fåglarna, även en annan dörr till getterna. Men visserligen kan de ha gjort om sen jag hade praktik där Så kanske vet ni mer än jag

• Maria84

På tal om avstånd till föräldrar osv så har jag 2 mil till mina föräldrar och ca 3 till svärisarna. Hade gärna bott närmare mina föräldrar som vi gjorde tidigare, men oturligt nog fanns det ingen gård till salu där Svärisarna kan kvitta, de hälsar knappt på ändå eller bjuder in oss så de träffar vi inte speciellt ofta.
    Någon som bor alldeles för långt bort för min del är min äldre syster, bor ca 14 mil bort och ses alldeles för sällan. Står mina syskon väldigt nära och har lillsyrran på ca 1 mils avstånd och brorsan på 2,5 mil. Möjligen att vi skaffar lillsyrran och hennes familj som grannar på våran andra gård och då får vi bara nån km

• Maria84

Den som ändå hade haft sin morrmor i livet, eller farfar Stått dem mkt nära men mormor dog när jag var 9 och farfar dog när Liam låg i magen. Men är glad att jag har min morfar och farmor ialla fall!

• Maria84
    Fru T skrev 2009-03-16 12:44:38 följande:
    min mormor e 72 men hon har en ung man som håller henne ung heh nee men hon ser inte äldre ut än vissa 60åringar såå. Å förhoppningsvis så hängor hon me ett bra tag till. Det är såå tråkigt när man förlorar någon som står en nära, den dagen min mormor blir gammar kommer vara en mycket jobbig dag!
    Min mormor var bara 60 när hon gick bort, lungcancer bla.
    Ja det är jobbigt när man förlorar dem.
  • Maria84

Är inte så förtjust i mina svärisar pga många saker och sambon förstår mig helt och hållet. Relationen mellan mig och svärmor är väl något bättre nu men det är inte så att jag väldigt gärna vill umgås med henne så. Utan det blir oftast när nån fyller år eller så. Svärfar träffar vi desto mera för han brukar ta sig en tripp lite då och då för att gå i skogen här och lite så, och då kikar han in samtidigt.
    Att vi skaffat barn har vi fått höra flera ggr, svärmor gick i taket när hon fick reda på att vi väntade Liam. Och hon och sambons bror hade många invändningar när vi väntade Lucas. Så jag är förberedd redan denna gång. Sambon tycker att vi kan strunta i att berätta för dem så får de märka det själva sen istället. Magen lär ju växa om inte annat

• Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-03-16 20:42:14 följande:
    Fy vilken dålig matdag! Först fastan och ett stort glas socker och när jag väl kom hem så åt jag för mycket frukost och sen har jag inte kunnat äta på hela dagen. Jag hatar att komma ur balans med maten! :(
    Vet hur du har det! Jag kan äta max två ggr om dan, ibland inte alls. Och magkatarren är jätteglad på mig för det.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!